۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۳۷۹

آغاز طرح ساماندهی مبلغان آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی مبلغان استان گفنت: در این راستا کارگروه رتبه‌بندی مبلغان خواهر و برادر استان تشکیل می‌شود.
اعزام مبلغان
حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: بر اساس پیشنهاد اعضای کارگروه تبلیغ، کارگروهی جهت رتبه‌بندی مبلغان سطح استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح همه روحانیون شبکه تبلیغ با تشکیل پرونده، مشخصاتشان در بانک اطلاعاتی شبکه ثبت می شود.

این مقام مسؤول با بیان این‌که روحانیون بر اساس میزان تحصیلات و تخصص ها درج شده در بانک اطلاعاتی رتبه بندی می شوند، خاطرنشان کرد: افزون بر این موارد، مصاحبه نیز در رتبه بندی مبلغات تعیین کننده است.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به اهمیت برخورداری مبلغان از قدرت بیان، انتخاب موضوع‌ و مخاطب‌شناسی اظهار کرد: در بخش مصاحبه با توجه به این موضوعات، مبلغان انتخاب و بر اساس توانایی آنها به مناطق مورد نظر اعزام می شوند.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ساماندهی و رتبه بندی مبلغان استان را، فراهم کردن فضای مناسب تبلیغی و هدفمند کردن تبلیغ اعلام کرد.

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از موازی کاری‌های انجام شده در ارتباط با اعزام مبلغ و روحانی به مناطق شهری و روستایی گفت: بر اساس مصوبه شورای تبلیغ استان، از این پس اعزام مبلغ تنهااز طریق شورای اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

حجت الاسلام فتاحی در ادامه به با انتقاد از عدم مطابقت طرح های تبلیغی برخی مناطق با نیازهای آن منطقه، بر ضرورت نیازسنجی مناطق به لحاظ تبلیغی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح نیازسنجی تبلیغی در راستای افزایش و شناسایی مناطق تبلیغی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح نیازسنجی مناطق تبلیغی، شهرها و روستاهای استان بر اساس نیازهای تبلیغی و همچنین برخورداری و عدم برخورداری از مبلغ سطح‌بندی شوند.

این مقام مسؤول در پایان ضمن تاکید بر ضرورت نظارت و ارزیابی عملکرد مبلغان اعزامی‌ ادامه داد: برنامه‌های آموزشی برای ارتقای کیفی برنامه های تبلیغی ویژه شبکه تبلیغ در استان با همکاری حوزه علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی اجرا می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات