۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۵۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نبوت و رسالت پیامبر اعظم با غدیر توانست خاتمیت یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، غدیر را حلقه کمال اسلام و ولایت اهل بیت(ع) دانست و گفت: در فرهنگ غدیر ظهور منجی عالم بشریت و ستیز آرام‌ناپذیر با بی‌عدالتی‌ها به بهترین شکل مفهوم و معنا می‌یابد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامی‌داشت دهه غدیر گفت: نبوت و رسالت پیامبر اعظم با غدیر توانست خاتمیت یابد و مجموعه به هم پیوسته اسلام، قرآن و غدیر نشان از حکمت بالغه الهی دارد.

وی، غدیر را حلقه کمال اسلام و ولایت اهل بیت(ع) را روح حاکم بر آموزه‌های حضرت ختمی مرتبت دانست و افزود: اگر غدیر به فرمان خداوند با دستان ختمی للعالمین در حجه الوداع رخ نمی داد، بشریت نیازمند دینی دیگر می‌بود که دارای غدیر باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه، غدیر را کوثر همه خوبی‌ها و سرچشمه زلال حیات آسمانی توصیف کرد و بیان داشت: باید با تشریح صحیح نقش غدیر در حفظ و تحکیم انسجام اسلامی، که مبتنی بر سیره علوی و تأثیر تعیین کننده و سرنوشت‌ساز سکوت 25 ساله مولی الموالی در وحدت جامعه اسلامی پس از رسول الله‌(ص) پاسخ مثبت داد را پویایی و غنا بخشید.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حقیقت غدیر را نه تنها تشیع که زیر ساخت تفکر ولایی شان و زیر بنای اندیشه امامت و ولایتشان منبعث از این واقعه هست معتقدند، بلکه اهل سنت این رخداد و این واقعه مهم تاریخی را اقرار و اعتراف دارند.

وی ادامه داد: تنها در نوع برداشت تفاوت وجود دارد که ما مسأله ولایت را به معنای حاکمیت می گیریم و آنها مسأله ولایت را به معنای صِرف محبت و مودت می بینند و آنچه که واقعیت قضیه هست با همان سبک و سیاقی که در کتب تاریخی تشییع مطرح است؛ در کتب تاریخی و اخباری برادران اهل سنت ما هم مطرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، غدیر را بارزترین جلوه تشیع و خط ولایت دانست که در بعد نظام سیاسی و حکومت به شایسته سالاری باید توجه کرده و بیان داشت: در غدیر خم با معرفی حضرت علی (ع) به امامت مسلمین، امت اسلام به سوی خاندانی سوق داده شد که جایگاه نزول قرآن و وحی بودند و این افتخار و فضیلت ابدی برای شیعیان است.

وی با بیان این که غدیر مظهر امامت شیعی و ریزش آبشارگونه وحی به جان پیامبر اعظم(ص) یک ماموریت و انتصاب الهی است که پیوند رسالت با امامت در جهت حفظ دین و مقابله با بدعت ها و تحریف ها و پاسخگویی به نیاز‌های فکری و دینی و اجرای احکام قرآن و تدبیر امور مسلمین و تداوم دین خدا با محوریت امام معصوم است، ادامه داد: در یک کلام ما باید فرهنگ غدیر را که مبدا تاریخ امامت و ولایت و چشمه ای لبریز از آب حیات و دریایی مواج از کرامت‌ها و هدایت‌های انسان کامل است را احیا‌ کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: غدیر دریایی از باور و بصیرت در کویر حیرت و هامون ضلالت است تا کام جان‌ها و انسان‌های تشنه عدالت و معرفت از آن سیراب شود.

وی با اشاره به این که در فرهنگ غدیر ظهور منجی عالم بشریت و ستیز آرام‌ناپذیر با بی‌عدالتی‌ها به بهترین وجه آن مفهوم و معنا می یابد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنبش بیداری مستضعفان بارقه ای از تجلی فرهنگ غدیر در دوران معاصر است.

حجت الاسلام شکریان، غدیر را تداوم دین خدا با امام معصوم دانست و خاطرنشان کرد: صحنه ماندگار و تاریخی غدیر، با جایگاه فکری و اعتقادای اش توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش پیشتازی و طلایه‌داری مردم طبرستان در حرکت‌های دینی و ولایی، لبیک مسؤولان و اندیشمندان این استان به ندای رهبری را برگرفته از عمق ایمان و عشق و ایثار مردم مازندران به غدیر ذکر کرد و گفت: حضور حماسی مردم این استان در انقلاب و تقدیم ده هزار شهید و شتافتن به سوی میادین دفاع از تمامیت ارزش‌های ولایی، مازندرانی‌ها را به آن توفیق نائل آورد تا مروج فرهنگ غدیر به هر بهانه و در هر مناسبتی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه‌های این اداره کل دردهه غدیر اشاره کرد و گفت: گردهمایی مداحان اهل بیت(ع) شهرستان با عنوان ستایشگر ولایت به مناسبت غدیر، برگزاری مراسم شبی با قرآن با حضور قاریان، حافظان قرآن کریم و گروه های تواشیح در دهه ولایت و غدیر و برگزاری برنامه های مخصوص غدیر با محوریت مساجد محوری در سطح شهرستان از برنامه های تبلیغات اسلامی مازندران است.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: برگزاری گفتمان دینی با موضوع غدیر و دعوت از استادان، اعزام مبلغ به مناطق محروم و مساجد و هیأت های مذهبی نیز از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در دهه غدیر است./950/ت302/س
ارسال نظرات