۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۸۶۶
آیت الله شبستری:

‌وحدت امت اسلامی ظرفیت اصیل غدیر خم است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که غدیرخم ظرفیت بالای وحدت میان امت اسلامی است، گفت: ولایت محور وحدت امت اسلامی است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم جشن عید غدیرخم در تبریز با تشریح استنادات روایی و آیات قرآنی مبنی بر حقیقت و فلسفه غدیرخم اظهار داشت: خطبه غدیریه نزد اهل تشیع در حد تواتر است و در سایر مذاهب نیز به این حدیث و ماجرای روز غدیر اشاره شده است.

وی با بیان این‌که ولایت حضرت علی(ع) قبل از روز غدیرخم نیز به صورت متعدد مورد تاکید قرار گرفته شده بود، افزود: متأسفانه برخی صحابه و نزدیکان پیامبر اسلام پس از رحلت ایشان نسبت به شهادت خلافت مولای متقیان خیانت کردند، این خیانت برخی از افراد نسبت به امانت ولایت مصداق جاهل بودن بشر است و متاسفانه این خیانت‌ها نتایج تلخی در تاریخ رقم زد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبری الهی موجب تکمیل شدن وحی است، گفت: در طول تاریخ پس از صدر اسلام نبود رهبری الهی سبب شد تا استکبار و حکام ظالم سوء استفاده فراوانی از آیات قرآنی کنند.

آیت الله شبستری با تفکیک معنای محبت به دو صورت حقیقی و مجازی گفت: اگر حضرت محمد‌(ص) در روز غدیر خم نیز سخنی از ولایت به معنای محبت را مطرح می‌کنند، مسلما محبت در معنای حقیقی است که تبعیت را به دنبال خود دارد.

وی شکرگزاری از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و اظهار داشت: اختلاف میان مسلمانان، آرزوی ایده آل دشمنان است و هدف اصلی استکبار از تفرقه اندازی بین جوامع مسلمین جهان، سلطه بر منابع و ذخایر غنی و وسیع ممالک اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تاکید بر مشترکات وحدت آفرین خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد، جهان اسلام امروز بیش از هر چیز نیاز به وحدت و انسجام دارد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که لبه تیز حملات امروز دشمن متوجه ولایت فقیه است، گفت: تقدیم سیصد هزار شهید برای به ثمر رسیدن این انقلاب، برای این بود که ولایت فقیه در راس امور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه هم اکنون طرح شبهاتی در زمینه ی ولایت فقیه بیشتر از سایر شبهات، جوانان را تهدید می کند، گفت: روحانیان نه تنها باید در جلسات خود، فضائل رهبری را مطرح کنند، بلکه باید در تبیین مصداق ولی فقیه نیز ، مطالبی برای ارائه داشته باشند./935/پ201/س
ارسال نظرات