۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۰۸۷
با سخنرانی آیت‌الله جنتی؛

یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم با حضور اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌‌(ره) برگزار شد.
يادواره شهيد زين الدين و 6000 شهيد استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره سردار سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم، جمعه شب 27 آبان‌ماه با حضور آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه، حجج اسلام سیدمحمد سعیدی امام جمعه و محمدحسین موسی‌پور استاندار قم، محمدرضا آشتیانی نماینده مجلس، اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب‌‌(ع)، فرماندهان و خانواده شهدا و ایثارگران در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌‌(ره) برگزار شد.

عضو فقها و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در این مراسم با ابراز تأسف و تأثر شدید از حادثه انفجار ملارد و شهادت سردار حسن تهرانی مقدم و شهدای جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقایسه دوران پس از رحلت پیامبر اکرم‌‌(ص) با دوران پس از انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: حادثه غدیر دستمایه هوا و هوس انسان‌های سیاست‌باز به فراموشی سپرده شد و عده‌ای که عقده امام علی‌‌(ع) را در دل داشتند، بارزترین حقایق عالم را نادیده گرفتند.

آیت‌الله جنتی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران پس از 1300 سال برای زنده کردن ولایت، برپا داشتن حکومت اسلامی و احیای آنچه از بین رفته بود، تشکیل و ولایت علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) در این مملکت حاکم شد، ولایت فقیه را تجلی ولایت امیر مؤمنان‌‌(ع) عنوان کرد و خواستار بررسی این مسأله شد که چرا دشمنان اسلام به راحتی حق علی‌‌(ع) را زیر پا گذاشتند، اما امروز نتوانسته‌اند قدرت حکومت اسلامی را بشکنند و ولی امر را خانه‌نشین کنند.

وی ادامه داد: همان عقده‌هایی که مشرکان و منافقان در صدر اسلام داشتند، امروز در منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه طلب‌ها، خلق عرب‌ها و جریان‌های مختلف دیگر تجلی یافته است و پشت سر این‌ها هم آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی حضور دارند، اما هیچ کدام موفق نشده‌اند و نهضت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه همچنان باقی مانده و پابرجا است.

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) با بیان این‌که شهدا تربیت شدگان مکتب امام‌‌(ره) هستند که راه سعادت را شناخته‌ و با تقدیم جان خود راه صراط مستقیم را به همه آزادگان جهان نشان داده‌اند، گفت: شهدا با درس‌آموزی از مکتب سیدالشهدا‌‌(ع)، راه چگونه زیستن و گام برداشتن به سوی قله‌های رفیع انسانی را نشان داده‌اند و با اطاعت از امام خود، همه دسیسه‌های شرق و غرب را در هم شکسته‌اند.

سردار مهدی مهدوی‌نژاد با اشاره به رشد روزافزون درخت تناور انقلاب اسلامی ایران، ایستادگی مستضعفان جهان در برابر کفر را یکی از ثمرات آن توصیف و تصریح کرد: دیروز شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم و امروز شکسته شدن استخوان‌های امپریالیسم را شاهد هستیم و دیری نخواهد بود که پرچم حق بر قله آزادی، ایستادگی و عدالت برافراشته می‌شود.

وی یادآور شد: امروز با وقوع قیام وال استریت صدای مرگ بر اسرائیل در قلب آمریکا و اروپا شنیده می‌شود و با بیداری اسلامی، بانگ الله اکبر ملت‌های مسلمان مصر، بحرین، تونس و لیبی بلند است که نشان می‌دهد مستضعفان جهان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر کفر ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: دشمنان برای ملت انقلابی ایران خط و نشان می‌کشند و پس از ناتوانی در برابر سپاه پاسداران، طرح ترور فرماندهان آن را دنبال می‌کنند و می‌گویند قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند باید تلاش کنیم وی را به قتل برسانیم.

وی در پایان با بیان این‌که ملت ایران به شهادت عشق می‌ورزد و با شهادت عزیزانش بیدارتر می‌شود، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظه‌ای از جانفشانی و پاسداری از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و ولی فقیه غافل نخواهد شد و راه و رسم شهیدان را همواره ادامه می‌دهد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات