استاندار خوزستان:
کمیته آسیبشناسی برنامههای تربیتی در خوزستان تشکیل شود
خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان خواستار تشکیل کمیتهای در شورای آموزش و پرورش استان شد و اظهار داشت: برای تجزیه و تحلیل میزان اثرگذاری برنامههای تربیتی و فرهنگی بر دانشآموزان باید کمیته آسیبشناسی برنامههای تربیتی شورای آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: برنامههای تربیتی و فرهنگی در مدارس باید با توجه به سن دانشآموزان و گروهها از لحاظ آسیبپذیری، برنامهریزی شود.
این مقام مسؤول در ادامه سخنانش تصریح کرد: با توجه به تعداد کمی برنامههای فرهنگی و تربیتی که در مدارس در حال اجراست، باید کمیتهای برای تجزیه و تحلیل میزان تاثیرگذاری این فعالیتها بر دانشآموزان تشکیل شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان، افزود: باید نشاط صالح جایگزین نشاطهای کاذب شود؛ از این رو مسؤولان برای ایجاد نشاط مثبت به دنبال برنامههای گذرا نباشند و باید برنامه ریزی ها اساسی و هدفمند اجرا شوند.
حجازی با تاکید بر اینکه کمیته آسیبشناسی برنامههای تربیتی باید شامل نخبگان و اساتید دانشگاهی و متخصصان باشد، اظهار داشت: وظیفه اصلی این کمیته بررسی چالشها و مشکلات در این زمینه، شناسایی آسیبها و ارایه راهکار برای مشکلات است.
حجازی با بیان اینکه برنامههای تربیتی و فرهنگی در حال اجرا بسیار متنوع بوده ولی پاسخگوی دانشآموزان نیست، افزود: مسؤولان باید به دنبال ایجاد نشاط سالم برای دانشآموزان باشند؛ چرا که اگر نشاط مثبت برای دانشآموزان پیش نیاید، دانشآموزان سراغ نشاط کاذب و به سمت ماهواره و اینترنت میروند.
وی در خصوص بهداشت و سلامت روانی جسمانی در مدارس گفت: طرح بهداشت و سلامت روانی جسمانی باید تا پایان سال تحصیلی تصویب و اجرا شود و این برنامه باید شامل تمام ابعاد بوده و که باید در مدارس آسیبپذیر استان اجرا شود.
همچنین حجتالاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان خوزستان اظهار داشت: در آموزشهایی که به دانشآموزان در سطح مدارس ارایه میشود باید به نشاط این قشر توجه ویژه شود.
حجتالاسلام سید محسن شفیعی، با اشاره به برنامههای فرهنگی اجرا شده در مدارس استان، بیان داشت: در آماری که در زمینه برنامههای فرهنگی مدارس استان ارایه میشود نباید تنها به بخش کمی آن توجه داشت و باید کیفیت برنامههای فرهنگی در مدارس استان نیز باید ارزیابی شوند.
وی گفت: باید بررسی شود که برنامههای فرهنگی تعیین شده در سطح مدارس چه میزان بر دانشآموزان تأثیرگذار بوده است و نباید به بخش کمی برنامههای فرهنگی اجرا شده در مدارس توجه داشت این در حالی است که در حال حاضر بیشتر به بخش کمی برنامهها توجه میشود.
حجت الاسلام شفیعی افزود: برنامههای فرهنگی که در حوزه آموزش و پرورش اجرا میشود باید مورد رشد و مطالعه قرار گیرند تا نتیجه این فعالیتها و تأثیر آنها بر دانشآموزان مشخص شود.
مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اذعان داشت: برنامههای فرهنگی که در مدارس اجرا میشود باید کارشناسی شده بوده و نتیجه این فعالیتها باید ارزیابی شود؛ چرا که داشتن برنامههای منظم و موثر تاثیر بسیار خوبی بر دانشآموزان خواهد داشت.
حجت الاسلام شفیعی، در پایان سخنان خود، گفت: ظرفیت دانشآموزان نیز در فراگیری آموزشها باید سنجیده شود شاید بعضی از آنان گنجایش این میزان آموزش ارائه شده را نداشته باشند./9465/پ202/س
ارسال نظرات