۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

هشتمین پل اهواز به نام غدیر مزین شد

خبرگزاری رسا ـ نامگذاری هشتمین پل اهواز با عنوان غدیر، برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اهواز و راه اندازی ایستگاه کتاب در نهادهای خرمشهر از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان خوزستان است.
فرهنگي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، نامگذاری هشتمین پل اهواز با عنوان غدیر، برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اهواز، نواختن زنگ نمادین امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اندیمشک و برگزیده شدن معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز در جشنواره ملی حرکت عناوین چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان به شمار می‌آید.

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اهواز

حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در حسینیه امام رضا(ع) اهواز خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برپا شد.

وی با بیان این که این مسابقات در دو گروه خواهران و برادران در رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد، بیان کرد: سه نفر برتر هر رشته پس از اتمام این دوره به مسابقات استانی راه یافتند.

سرپرست اداره کل اوقاف و امورخیریه خوزستان با اشاره به این که این مسابقات به مدت 5 روز بوده است، خاطرنشان ساخت: قرائت رقابت کنندگان از نظر لحن، تجوید، صوت، وقف و ابتدا مورد بررسی و امتیازبندی قرار گرفت.

راه اندازی ایستگاه کتاب در نهادهای خرمشهر

محمد جوروند، رییس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، از راه اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در ادارات شهرستان خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تأکید فرماندار خرمشهر درخصوص راه اندازی ایستگاه های مطالعه، این طرح در ادارات خرمشهر انجام پذیرفت و اداره کتابخانه ها مسؤولیت فراهم سازی کتاب و منابع را برعهده گرفت.

وی با بیان این که این برنامه در سطح شهرستان آغاز و ادارات مکلف به فراهم سازی نشریات و همچنین تجهیزات مورد نیاز این طرح شدند، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در 10 اداره خرمشهر از جمله فرمانداری، شهرداری، ارشاد اسلامی، تأمین اجتماعی و دیگر ادارات انجام شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر نمایشگاه دائمی کتاب را دراین شهرستان ضروری و لازم دانسته و خواستار بررسی طرح ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب در شهرستان و بخصوص در نظر گرفتن مکانی مناسب در مرکز شهر برای راه اندازی نمایشگاه شد.

نواختن زنگ نمادین امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اندیمشک

در آیینی به مناسبت با ماه محرم، زنگ نمادین امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسؤولان محلی در مدارس شهرستان اندیمشک نواخته شد.

در این مراسم، اکرام امین زاده، رییس آموزش و پرورش اندیمشک، محرم را فرصتی ارزشمند برای خودسازی دانست و گفت: با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف می شود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: باید فرهنگ عاشورا و علت های اصلی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نسل دانش آموز بخوبی تبیین شود.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام سعید علی پور، رییس تبلیغات اسلامی اندیمشک نیز امر به معروف و نهی از منکر را شعار محوری قیام امام حسین(ع) خواند و خاطرنشان کرد که این شعار یک شعار رهایی بخش است که جامعه ما را در برابر شبیخون فرهنگی دشمن مصون می دارد.

وی ادامه داد: اگر تک تک افراد جامعه به نوعی آمر به معروف و ناهی از منکر باشند در کمک به رشد جامعه و حل نابسامانی ها مفید خواهند بود.

نامگذاری هشتمین پل اهواز با عنوان غدیر

مهدی مکارمی، دبیر شورای نامگذاری شهر اهواز، در چهارمین جلسه شورای نامگذاری شهر از انتخاب نام غدیر برای پل کابلی هشتم اهواز خبر داد و اضافه کرد: با تصمیم اعضای شورای نامگذاری قرار شد این پل با عنوان غدیر نامگذاری شود و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین یکی از شاخه های فرعی خیابان طالقانی به نام شهید علیرضا جویلی، خیابان 11 پاداد شهر به نام یادمان شهید غلامعلی شلیلیان، خیابان 17 پادادشهر به نام یادمان شهید علی محتشم، میدانی واقع در منطقه شش مسیر جاده اهواز – خرمشهر به نام شهید هشام صیمری و بلواری واقع در کوی سیاحی منطقه شش به نام بصیرت نامگذاری شد.

برگزیده شدن معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز در جشنواره ملی حرکت

علیرضا مخبردزفولی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان « معاون فرهنگی و اجتماعی برگزیده کشور » معرفی و تندیس چهارمین جشنواره ملی حرکت را دریافت کرد.

براساس این گزارش، همچنین طرح مسیر مطهر که از جمله طرح‌های آموزشی فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز می‌باشد مورد تقدیر قرار گرفت./9463/د102/ص
ارسال نظرات