۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۱۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

خیزش‌های اسلامی منطقه نشأت گرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ایران و خیزش‌های اسلامی منطقه نشأت‌گرفته از نهضت عاشورا و اهداف عالی قیام امام حسین (ع) است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع عزاداران حسینی مسجد جامع فاطمیه مرکز استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻇﻠﻢ، ﻓﺴﺎد و اﺟﺮای ﻓﺮیضه اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ قیام کرد و آن ﺷﻮر و ﺣﻤﺎﺳﻪ را آﻓﺮید که امروز شاهدیم کشورهای اسلامی با الگوبرداری از نظام جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار نهضت عاشورا به قیام علیه مستکبران و استعمارگران برخاستند.

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض که به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در حال حاضر، وظیفه ما ایجاد فرصت و ظرفیت در جامعه برای انتقال پیام عاشورا و غدیر و جلوگیری از بروز انحراف‌ها در پیام این دو روز مهم است چرا که بدخواهان به دنبال فرصت برای ضربه زدن به اسلام و در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: مجلس عزاداری فقط برای اشک ریختن نیست بلکه فرصتی برای درک اهداف قیام عاشورا است، از این رو دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه هایی، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

وی اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) گفت: معمار عاشورا خدا است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت و این بهایی است که خدا به این نهضت داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن فرهنگ حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی، اقامه عزاداریو گریستن برای امام حسین‌(ع) را طبق روایات، دارای اثرات مثبت، سازنده و ثواب اخروی و دنیوی فراوانی در انسان عنوان کرد و یادآور شد: امام سجاد (ع) در این باره فرموده اند: هر مؤمنی که به خاطر شهادت امام حسین‌(ع) گریه کند که اشک بر گونه هایش جاری شود، خداوند متعال خانه ای در بهشت به او می دهد که مدت ها درآن ساکن شود.

وی برضرورت آسیب شناسی در عزاداری ها وتوجه به محتوای اشعار تاکید کرد و اظهارداشت: هیأت های مذهبی باید شان عزاداری های امام حسین‌(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه ها در آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، اظهار داشت: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات