۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۷۶۱
آیت الله طبرسی:

‌بیش از‌ 3 هزار مسجد مازندران فاقد امام جماعت روحانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی از وجود بیش از چهار هزار و 100 مسجد در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: متأسفانه تنها هزار امام جماعت در این مساجد وجود دارد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شب سه‌شنبه در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ساری، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.

وی با بیان این که باید حضور جوانان در مساجد پر‌رنگ‌تر باشد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه را برای حضور حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام درخدشه دار کردن هویت دینی نسل جوان اشاره کرد و گفت: دشمن با بهره گیری از فضای الکترونیکی تلاش می کند نسل جوان جامعه را از ارزش های دینی دور کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مساجد را مهم ترین پایگاه های مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان شاخص ترین پایگاه ترویج معنویت در جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی در تقویت باورهای دینی در نسل جوان بر عهده دارد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان از نقش ارزنده مساجد همواره هراسان بوده و هستند، تصریح کرد: این پایگاه معنوی در سه دهه اخیر همواره در مقابله با توطئه های دشمنان بسیار نقش آفرین بوده است.

وی با اشاره به این که با وجود گذشت هزاران سال از ساخت مساجد و حسینه ها این مراکز دینی همچنان مرکزیت خود را حفظ کرده اند، بیان داشت: مساجد همواره پایگاهی برای بسط و گسترش مفاهیم ارزشمند دینی به شمار می رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خیزش های مردمی در خاورمیانه از مساجد آغاز شده است، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز به رهبری امام راحل از حوزه های علمیه و مساجد شروع شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کانون های فرهنگی مساجد باید زمینه جذب بشتر نسل جوان در مساجد و فعالیت های دینی را فراهم کنند، گفت: امروز تقویت باورهای دینی در نسل جوان سبب واکسینه شدن آنها در برابر اندیشه های انحرافی غرب خواهد شد.

امام جمعه ساری همچنین از وجود بیش از چهار هزار و 100 مسجد در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: متأسفانه تنها هزار امام جماعت در این مساجد وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیش از سه هزار مسجد در استان فاقد امام جماعت هستند، تصریح کرد: متأسفانه این یک ضعف بزرگ است که باید در جهت جبران این مسأله برنامه ریزی شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جمعیت بیش از سه میلیون نفری مازندران نیازمند حضور بیشتر روحانیت و مبلغان دینی در سطح مساجد است، ادامه داد: متأسفانه تعداد فعلی ائمه جماعات مساجد استان بسیار کم است و پاسخگوی نیاز همه مساجد نخواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات