۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۰۷۷
اجرای مطالبات رهبری با پرهیز از بخشی نگری؛

حجت الاسلام گرجیان: محصولات پژوهشی باید در خدمت نیازهای نظام اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع)‌ با تاکید بر اینکه باید محصولات و تولیدات پژوهشی در خدمت نیازهای نظام اسلامی باشد،‌ اجرایی و عملیاتی شدن اندیشه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در این خصوص را نیازمند پرهیز از نگاه بخشی دانست.
حجت الاسلام گرجيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان، معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم عصر شنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه که با حضور آیت الله حسینی بوشهری و رییس انجمن ملی علوم اجتماعی مالزی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با گرامی داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن تبیین اهمیت مقوله پژوهش، خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت پژوهش بر هیچ کس پوشیده نیست و مراکز حوزوی و دانشگاهی در این راستا نقش بسیار برجسته و غیر قابل انکاری دارند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز حوزوی دانشگاهی همچون دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: این گونه مراکز باید با برنامه‌ریزی مناسب و رصد مشکلات و نیازها، خلاءهای موجود در راستای وحدت حوزه و دانشگاه را پر کنند و برای اینکه این رسالت به درستی انجام شود باید کاستی ها و داشته ها به خوبی رصد شود تا بتوانیم چشم انداز خوبی را ترسیم کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مطالباتی که نظام اسلامی و مقام معظم رهبری از ما دارند بسیار است، برای پاسخگویی به این مطالبات و نیازها نمی توان به وضع کنونی بسنده کرد و به مسائل نگاه ‌بخشی داشت.

وی با بیان اینکه برای پاسخگوی به مطالبات رهبری و نظام اسلامی باید نگاه کشوری و بین‌المللی داشته باشیم، ابراز داشت: خوشبختانه گام‌های خوبی در سالیان گذشته نسبت به این مساله برداشته شد اما این مقدار کافی نیست و باید گام های بلندتری برداشت تا بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های پژوهشی کشور تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام گرجیان همچنین با اشاره به افتخارات دانشگاه باقر العلوم(ع) بیان داشت: سال گذشته این دانشگاه در عرصه امام پژوهی رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد، در بخش آموزش نیز در چندین سال به عنوان رتبه برتر در رشته علوم انسانی معرفی شده است، اما این کافی نیست و باید گام های بلندتری برداریم.

وی با تاکید براینکه باید بتوانیم با پژوهش‌های نو در راستای حل مشکلات جدید بکوشیم، اظهار داشت: برای اینکه بنیادهای نظام مقدس اسلامی را در عرصه‌های مختلف تقویت و تحلیل خوبی نسبت به آن ارائه کنیم نیاز به پژوهش‌های متقن و جامع داریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه محصولات پژوهشی باید در خدمت نیازهای نظام اسلامی باشد، خلاء‌های در این راستا را جدی عنوان کرد و اظهار داشت: خروجی تحقیقات بنیادین و کارساز باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر استحکام مبانی دینی و اعتقادات، مشکلات نظام را در عرصه های علوم اسلامی و انسانی مرتفع کند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات