۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۲۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

دانشجویان و طلاب ترفندهای جدید دشمنان را کاملا می‌شناسند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در صحنه بودن دانشجویان و طلاب بیانگر بصیرت آنان از ترفندها، روش‌های جدید دشمنان است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مسأله وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه از دیرباز مراکز رشد و نمو علمی بوده و مقوله های علمی فراوانی در این حوزه بحث و تبادل نظر می شد تا این‌که افزون بر حوزه یک سیستم علمی دیگر به نام دانشگاه در کشور رواج یافت.

وی با بیان این که حوزه علمیه و دانشگاه همواره مکمل علمی یکدیگر در جامعه هستند، اظهار داشت: دشمنان قبل از انقلاب درصدد بودند تا به نوعی میان این نهاد علمی تفرقه ایجاد کنند و در این راستا حوزه علمیه را واپس‌گرا و مخالف دانش و دانشگاهیان را بی دین می خوانند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی وحدت حوزه علمیه و دانشگاه را به شکل جدی دنبال کردند، البته منظور از وحدت دانشجو شدن طلبه ها یا طلبه شدن دانشجویان نیست بلکه تعامل علمی این نهاد جهت ساخت آینده کشور بر پایه علم و دین است.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه بودن دانشجویان و طلاب بیانگر بصیرت آنان از ترفندها، روش‌های جدید دشمنان است، شهادت شهید مفتح و ترور شخصیت‌های مهم انقلابی نه تنها نتوانست خللی در روند انقلاب بوجود آورد، بلکه سبب استحکام پایه های انقلاب اسلامی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: حوزه و دانشگاه باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را به خوبی بدانند چرا که شعارهای وحدت آفرین نظام جمهوری اسلامی به نزدیکی و ارتباط بیش از پیش این دو نهاد یاری رساند که ثمره آن نه تنها موجب تعالی جامعه اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی شده بلکه موجب شکوفایی خود حوزه و دانشگاه نیز خواهد شد.

وی، تحقق وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایشان همواره در سخنرانی خود بر تعامل مناسب این دو قطب علمی و دینی کشور تأکید ویژه دارند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان در سه دهه اخیر همواره در خط مقدم دفاع از آرمان های انقلاب حضور داشته و دارند، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان نظام همه توان خود را تضعیف جایگاه نظام به کار گرفته حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند تا جایگاه نظام هر روز بیشتر تقویت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند«اگر حوزه و دانشگاه با هم رابطه متقابل دوستانه و از خود دانستن یکدیگر داشته باشند، معنایش این خواهد شد که این جامعه، هم دینش و هم دنیایش آباد خواهد شد.»

وی با بیان این که امروز دشمنان در تلاش هستند دانشگاهیان ما را از مسائل دینی دور کنند و تفکرات سکولاریستی را در دانشگاه ها ترویج کنند، بیان داشت: تعامل حوزویان و دانشگاهیان سبب خنثی شدن این توطئه دشمنان خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات