۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۷۲۵

بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی خوزستان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راه اندازی بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی این استان خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی خوزستان به منظور کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی استان در اهواز راه اندازی شد.
قرآن نفيس
قاسم شمیری مشاور امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی خوزستان، اظهار داشت: این بانک اطلاعاتی خوزستان به منظور کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی استان خوزستان در اهواز راه اندازی شد.

وی هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی را شناسایی پتانسیل های موجود در این بخش و ضرورت فراهم شدن بستر انجام حمایت های بیشتر از این قشر است.

این فعال عرصه قرآنی وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به علوم و مسایل قرآنی در سراسر کشور، گفت: لازمه توسعه و پیشرفت در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها و نهادها می باشد تا هر بخشی به فراخور توانایی خود قسمتی از کارها را به عهده گرفته و آن را عملیاتی کند.

مشاور امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با بیان اینکه این اداره کل در سال های اخیر رویکرد قرآنی گرفته، بر ضرورت حرکت ادارات تابعه در شهرستان ها در این مسیر تاکید کرد.

شمیری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شد که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خوزستان مکلف به راه اندازی موسسات قرآنی در حوزه خود شوند و در غیر این صورت از حضور آنان در جلسات استانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

این فعال عرصه قرآنی، تصریح کرد: در این راستا تسهیلاتی در نظر گرفته شده و متقاضیان راه‌اندازی موسسات قرآنی ابتدا می بایست اساسنامه را از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل استان تهیه کرده و نسبت به انجام سایر مراحل درج شده نیز اقدام نمایند.

مشاور امور قرآنی اداره‌ کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای راه‌اندازی موسسات قرآنی تسهیلات و امکانات فراوانی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به ارائه تسهیلات بانکی ساخت تا سقف 300 میلیون ریال، تسهیلات بلاعوض تا سقف 30 میلیون ریال و ارائه خدماتی نظیر بیمه، پرداخت 50 درصد اجاره بها برای موسسات استیجاری و کمک 10 میلیون ریالی جهت خریداری و تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز اشاره نمود.

شمیری تحقق سهمیه نیم‌ درصد قرآنی بودجه ادارات، مطابق قانون را از دغدغه های موجود عنوان کرد و از تلاش و پیگیری به منظور تامین این میزان اعتبار خبر داد و در پایان اظهار داشت: متأسفانه در زمان حاضر تنها ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این قانون تمکین می کنند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات