۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۹۸۴
در دهه آخر ماه صفر صورت می‌گیرد؛

برگزاری 100 مراسم سخنرانی در پنج نقطه حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتبطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: روزانه 10 جلسه سخنرانی با شاخصه اولویت بودن، اثر بخش بودن، متناسب نیاز جامعه با استفاده از مبلغان برجسته، دارای جامعیت علمی، فرهنگی، اجتماعی در پنج مکان از حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
حرم امام رضا (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتبطات اسلامی آستان قدس رضوی و دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه آخر صفر با اشاره به برخی از برنامه های فرهنگی و سیاست های راهبردی برنامه‌های دهه آخر صفر، گفت: مهم‌ترین راهبرد در برنامه‌های دهه آخر صفر در مجموعه برنامه‌های آستان قدس رضوی، آگاهی بخشی است، زیرا امروز نیاز به اطلاعات اسلامی و ضرورت آگاهی بخشی به نسل جوان در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... در جامعه مشهود است.

وی با بیا این که جنبش جهانی و بیداری اسلامی در مبانی قرآنی ریشه دارد، تصریح کرد: ملت غرورآفرین ایران در شرایط حساس کنونی برای سرافرازی در مقابله با انواع فتنه و توطئه‌های پیچیده دشمن نیازمند معارف و اعتقادات عمیق تر و به روزتر و افزایش آگاهی و دانش هستند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: برنامه های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی از این جهت با راهبردهای اساسی معرفت افزایی، ازدیاد محبت به اولیاء دین، اصلاح نگرش و تغییر رفتار دنبال خواهد شد.

وی با یادآوری این که روزانه ده جلسه سخنرانی با شاخصه اولویت بودن، اثر بخش بودن، متناسب نیاز جامعه با استفاده از مبلغان برجسته، دارای جامعیت علمی، فرهنگی، اجتماعی در پنج مکان از حرم مطهر رضوی برگزار می شود، تصریح کرد: توجه به قالب های نوین و جدید، توجه به شور و نشاط معنوی، فراگیری برنامه ها و زیر پوشش قرار دادن همه اقشار جامعه و توجه به مخاطبان خاص از دیگر شاخصه های برنامه های دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی است.

معاون تبلیغات و ارتبطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: همایش های تخصصی «چون آینه آفتاب» و «غربت پنهان»، برپایی جلسات مدیحه سرایی و عزاداری، نشست های جمعی پرسمان رضوی با شاخصه های فوق در این مدت برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: مراسم سوگواری ویژه شب شهادت امام رضا(ع)، مراسم خطبه‌خوانی در شب شهادت و حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی ویژه شام غریبان امام رضا(ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده شهادت مظلومانه علی بن موسی الرضا(ع) است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان به اجتماع عظیم عزاداران رضوی در روز شهادت حضرت رضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه دوشنبه سوم بهمن(29 صفر) پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در صحن جامع رضوی ویژه هیئت های مذهبی پیش بینی شده است./968/پ202/س

ارسال نظرات