۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۷۵۶
با حضور آیت الله خاتمی؛

ضریح مطهر امامزاده جعفر شهید قم غبار روبی و عطر افشانی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شروع ماه ربیع الاول، ضریح بقعه مبارکه امامزاده جعفر شهید قم با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران غبار روبی و عطر افشانی شد.
امامزاده جعفر شهيد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم غبار روبی و عطر افشانی ضریح مطهر بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) شهید قم با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت تهران غبار روبی و عطر افشانی شد.

در این مراسم که چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، آیت الله خاتمی به همراه شمار دیگری از مسؤولان فرهنگی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، ضریح مطهر امامزاده جعفر شهید قم را غبار روبی کردند.

آیت الله سید احمدخاتمی در حاشیه این مراسم تاکید کرد: قبور مطهر امامزادگان که در سراسر کشور هستند کانون های ارزشمند فرهنگی به شمار می آیند.

وی در ادامه با بیان اینکه مودت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان مزد رسالت معرفی شده است، تصریح کرد: این موضوع به خاطر این است که این محبت جاذبه ساز است و کسانی که به زیارت امامزادگان به ویژه امامزادگان شهید می آیند در حقیقت با آرمان این بزرگواران بیعت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقبال مردم به امامزادگان در سطح کشور ابرازداشت: بهترین قطب های فرهنگی امامزادگان واجب التعظیم هستند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.

وی از وجود بیش از چهارصد امامزاده در سطح قم خبر داد و یادآورشد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مفتخر است که خدمت گذاری به این بقاع متبرکه و امامزادگان را عهده دار است.

حجت الاسلام شیری بازسازی و مرمت بقاع متبرکه را یکی از ماموریت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان در راستای بازسازی بقاع متبرکه هزینه شده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات