۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۲۹۵۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بهترین نقشه های دشنان با یک سخنرانی رهبری خنثی می شوند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تاکید کرد که بهترین نقشه های دشمنان با یک سخنرانی مقام معظم رهبری خنثی می شوند
بازديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از کتابخانه آيت الله مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به تلاش حکام مزدور برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی گفت: حکام وابسته و مزدور نمی خواهند امت اسلامی یک امت واحده باشد و دست در دست هم در برابر رژیم صهیونیستی بایستند.

وی از امام خمینی به عنوان بزرگ منادی وحدت یاد کرد و افزود: باید یادی کنیم از امام خمینی (ره) که بزرگ منادی وحدت بود، از ابتدای انقلاب اسلامی ایران بحث وحدت را به عنوان شعار اصلی مطرح شد و اقدامات متعددی در این زمینه انجام گرفته است.

حسینی تصریح کرد: دولت ایران خود را موظف کرده است که در سیاست های خارجی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وحدت امت اسلامی را مدنظر قرار دهد و یکی از ویژگی های ایران در افق سال 1404 نیز تاثیر گذاری بر همگذاری اسلامی و منطقه ای بر اساس تعالیم اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) از ابتدا بر اسلام ناب تاکید می کرد، بر اینکه وفاقی بین جامعه اسلامی ایجاد شود و بدون تکیه به غرب و شرق، نظام اسلامی را مستقر سازیم. کار ساده ای نبود و موانع فراوانی در برابر این امر وجود داشت، اما امام تاکید بسیار زیادی بر این امر داشت.

وی خاطر نشان ساخت: امام راحل (ره) به رنگ و قومیت و نژاد بی توجه بود و علم و تقوا و جهاد را ملاک برتری دانست. سه تفکر در زمان امام وجود داشت؛ تفکر اتحاد جماهیر شوروی مبتنی بر عدالت و حمایت از کارگران و محرومان، تفکر آمریکایی مبتنی بر بحث آزادی ناقص و تفکر کلیسا که بحث معنویت را مطرح کرد.

سید محمد حسینی ادامه داد: امام گفتمان جامعی را مطرح کرد، گفتمانی که بر عدالت و معنویت و آزادی استوار بود تا به جای اینکه نیروها صرف یکدیگر شود و جامعه اسلامی انرژی از دست دهد در محیطی آرام قرار گیرد و عدالت که آرمان پیامبران و اولیا بود، محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: در دوره ای که دین افیون ملت ها و عامل عقب ماندگی و انحطاط تلقی می شد، امام ثابت کرد که دین، مظهر عظمت و شکوه است و ضامن سرافرازی به شمار می آید. امام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب ثابت کردند که با مبانی دین می توان بر تمام چالش های دشمنان فائق آمد و به دستاوردهای بزرگی دست یافت.

وی با اشاره به استقامت و پایداری ملت ایران گفت: امام با دم مسیحایی و گرم خود، روحیه شهامت و استقامت را در مردم زنده کرد و هر موقع که ما مورد تهدید قرار گرفتیم مشاهده کردیم که مردم به راه خود ادامه می دهند.

حسینی تحریم های صورت گرفته علیه ایران را بی فایده دانست و تصریح کرد: تبلیغات کشورهای اروپایی در ماه های گذشته به شدت افزایش یافته و تحریم های سیاسی و اقتصادی را علیه ایران تصویب و اعمال کرده اند، اما با قاطعیت می توان گفت که مردم روحیه شهامت و استقامت را به همراه دارند و همان دوران صدر اسلامی عمل می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران افزود: اینکه افراد در راه عزت و کرامت به شهادت می رسند نشان می دهد که یک ایمان و اعتقادی وجود دارد و مسلمانان می خواهند تحقیرهای گذشته را پایان داده و به عزت و عظمت دست یابند. تا هنگامی که این روحیه وجود دارد مسلمانان با عزت و قدرت به کار خود ادامه می دهند و تحت تاثیر استکبار قرار نمی گیرند.

وی نسبت به تفرقه اندوزی دشمنان اسلام هشدار داد و تاکید کرد: تبلیغات گسترده ای در مصر، تونس، لیبی و سایر کشورهای اسلامی به راه افتاده است تا تفرقه و جدایی میان مسلمانان ایجاد شود و مسلمانان به یکدیگر مشغول باشند، این وظیفه دلسوزان است تا در برابر این اقدامات بایستند تا ان شاء الله وحدت بر جوامع اسلامی حاکم شود.

سید محمد حسینی با اشاره به حکمت و درایت مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبری حکیمانه انقلاب در ایران همه فتنه ها را از بین می برد و خود دشمنان نیز به این مساله اعتراف دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطر نشان ساخت: خانم رایس می گوید که نقشه هایی که با متفکرترین ذهن ها و با صرف بیشترین بودجه توسط مجریان ماهر تدارک دیده می شود با یک سخنرانی خنثی می شود./980/ب912/گ
ارسال نظرات