۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۴۷۵۷
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی:

حوزه های علمیه متولی اصلی فعالیت های قرآنی و معرفتی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: حوزه متولی اصلی کارهای قرآنی و معرفتی و آشنایی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت است.
قرآن كتاب رحمت
حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: یکی از مؤثرترین کارهای فرهنگی، فعالیت های قرآنی است و آنچه که امروز جوانان ما به آن نیاز دارند آشنایی و انس آن ها با کلام الله مجید است.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه قرآن بدین معنا، در جامعه مهجور است و بحث های اخلاقی، معارفی و اعتقادی که در جای جای قرآن به عنوان آموزه های عمیق و ریشه دار وجود دارد تأکید به آموزش، فراگیری و آموزش دیگران شده است؛ امروز قرآن کریم مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که ما در بخش های مختلف در کارهای فرهنگی نیاز داریم که قرآن را دخالت دهیم، تأکید کرد: نباید به این امر کفایت و اکتفا کنیم به این که مردم تنها فقط قرآن را بخوانند، بپسندند و یا از حفظ باشند؛ البته این نکته خوبی و لازم است اما کفایت نمی کند؛ از این رو در کنار روخوانی عمومی و آشنا شدن سنین مختلف مردم با مباحث تجویدی و قرآنی به سبک های زیبا و دلنشین و صدای خوش ضروری است که با مفاهیم و معارف قرآنی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش های آشنایی که شیوه ای اثر بخش است، روش تدبر در قرآن کریم است که از سوی اداره آموزش قرآن کریم حرم مطهر رضوی(دارالقرآن) آغاز کرده است و به نوعی عموم مخاطبان خود را با یک سطح عمومی معارف قرآن آشنا می کند و بدین جهت ارزشمند است.

حجت الاسلام حسینی همچنین اظهار داشت: نباید کارهای فرهنگی به خصوص با موضوعات قرآنی را از غیر حوزه های علمیه انتظار داشت؛ زیرا حوزه متولی اصلی کارهای قرآنی و معرفتی و آشنایی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت است، از این جهت طلاب و فضلا باید به این عرصه ورود پیدا کنند و با روش های و متدهای جدید آموزشی آشنا شوند تا بتوانند از اندوخته های خود و سرمایه عظیمی که در حوزه است به نحو مطلوب جهت آموزش و انعکاس این آموزه ها استفاده کنند.

وی با تأکید بر این که همه نهادهای حوزوی و همچنین معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی باید در زمینه های قرآنی به کمک یکدیگر بیایند، ابراز داشت: در کارهای فرهنگی نمی توان به تنهایی حرکت رو به جلویی داشت تا یک حرکت و یک جریان گسترده و عمیق فرهنگی اتفاق بیافتد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: کار قرآنی و فرهنگی بایستی در یک جبهه واحد صورت بگیرد که همه عناصر و مؤلفه های تأثیرگذار در این حوزه حضور و وجود داشته باشند./968/ت302/س
ارسال نظرات