۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۹۵۷
در سال گذشته صورت گرفت؛

برگزاری بیش از 4 هزار گفتمان دینی در استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان از برگزاری 4 هزار و 898 گفتمان دینی در استان طی سال گذشته خبر داد.
گفتمان ديني
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، امیرعلی امینی‌راد، کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: گفتمان‌های دینی با هدف ترویج تعالیم دینی و گسترش تبلیغ چهره به چهره، طرح تبلیغی و آموزشی گفتمان دینی با حضور اساتید، روحانیون و مبلغات در مناطق مختلف این استان در طول سال 90 برگزار شد.

وی به برگزاری 4 هزار و 898 گفتمان دینی در مدارس و مساجد استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده دانش آموزان، مدیران مدارس و نیز اقشار مختلف مردم در اکثر مناطق این استان و وجود تبلیغات گسترده فرهنگ غرب برای تضعیف عقاید دینی و ارزش‌های اسلامی در بین افراد جامعه، برنامه گفتمان دینی با محوریت ارتقاء معارف و بینش دینی، اجتماعی و اخلاقی مردم تدوین و در این استان برگزار شد.

کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ادامه داد: از این تعداد گفتمان، 57 مورد همایشی و 4840 کارگاهی بودند و مجموعاً 161 هزار و 342 نفر شرکت داشته‌اند که 87986 نفر خواهر و 73356 نفر برادر بوده‌اند.

امینی‌راد تصریح کرد: گفتمان‌های دینی این استان با توجه به موقعیت فرهنگی منطقه با موضوعاتی از قبیل مبارزه با تهاجم فرهنگی، آشنایی با فرق و ادیان، آسیب‌های اجتماعی، جنگ نرم، بیداری اسلامی، ولایت فقیه، سیره اهل‌بیت(ع)، عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، معیارهای انتخاب دوست، نقش نماز در زندگی، آثار و برکات انس با قرآن و انتخابات برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری گفتمان‌های دینی، از محتوای این جلسات تعداد دو نشریه و سه جلد کتاب با عناوین مختلف گردآوری و توزیع شده است.

کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در پایان خاطر‌نشان کرد: همچنین در راستای پاسخگویی شبانه روزی به سؤالات مخاطبان گفتمان دینی، سیستم سامانه گفتمان برای ارسال پیام کوتاه و نیز سایت ویژه گفتمان دینی استان زنجان به آدرس www.parvaz12.com راه‌اندازی شده است./935/د103/س
ارسال نظرات