۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۱۱۲
عضو خبرگان رهبری:

توقف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با موازین حقوق بشر مغایر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه درخواست غرب مبنی بر توقف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را نامشروع و مغایر با موازین حقوق بشر دانست و گفت: دشمنان بدانند که موضع دیپلماسی کشور همان منویات اخیر مقام معظم رهبری خواهد بود.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهر مراغه با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران هیچگاه از منافع ملی و جهان اسلام عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: برگ برنده مذاکرات آینده در اختیار دیپلماسی ایران است.

وی با بیان این که غرب با موضع انفعال درخواست مذاکره درخصوص برنامه های هسته ای ایران را داشته است، خاطر نشان کرد: تاریخ نشان داده هر گاه مردم و مسؤولان با ولایت مداری و عمل به توصیه های رهبری، در برابر زیاده خواهی دشمن ایستادگی و مقاومت کرده اند، در نهایت پیروز میدان بوده اند.

امام جمعه مراغه درخواست غرب مبنی بر توقف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را نامشروع و مغایر با موازین حقوق بشر دانست و گفت: آنان که دم از مبارزه با تسحیلات اتمی می زنند، امروز خود دارای بیشترین کلاهک های هسته ای هستند، این در حالیست که ملت ایران با تکیه بر دانش بومی توانسته اند این انرژی را در مسیر صلح آمیز استفاده کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دیگر دوران قلدری و استعمارگری فرا رسیده است، افزود: خواست های نامشروع و تهدیدهای غرب بیشتر برای حفظ آبروی بر باد رفته آنان است، اکنون دانشمندان هسته ای با تلاش خود در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای توانسته اند ایرانی را در مجامع بین المللی سرافراز کنند.

وی سیاست دوگانه غرب در برابر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را غیرقابل قبول دانست و گفت: اعمال تحریم و تهدیدها علیه ایران برای جلوگیری از استفاده کشور از این فناوری از اهداف استکبار است، دشمنان بدانند که موضع دیپلماسی کشور همان منویات اخیر مقام معظم رهبری خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: مذاکرات آینده نباید خارج از محدوده همکاری با ایران در رابطه با استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باشد، چراکه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم حق مسلم ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی شاخصی برای مسلمانان و بویژه بانوان است، بانوان باید آن حضرت را در رعایت حجاب، گفتار، ولایت مداری و رفتار سرمشق خود قرار داده و خانواده ها نیز در اشاعه این فرهنگ تلاش کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات