۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۹۳۷
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف :

اعزام 2 هزار مبلغ در ایام فاطمیه با محوریت بقاع متبرکه و مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اسان قم، نقش مبلغان در تحقق شعار امسال را ضروری دانست و گفت: روایاتی از اهل بیت(ع) در زمینه ایجاد اشتغال و قطع وابستگی به دیگران در سبد فرهنگی مبلغان در ایام فاطمیه قرار داده شده تا به ترویج و فرهنگ سازی این امر در میان مردم بپردازند.
اعزام مبلغ


حجت‌الاسلام پاک‌نهاد، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام مبلغ طلاب حوزه علمیه قم به سراسر کشور در ایام فاطمیه(س) با اولویت امامزادگان، بقاع متبرکه و مناطق محروم خبر داد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال هزار مبلغ از استان قم به سراسر کشور اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: با احتساب مبلغان بومی استان‌ها بیش از 2 هزار نفر در ایام فاطمیه(س) به تبلیغ و نشر دین مشغول هستند.

حجـت الاسلام پاک‌نهاد با اشاره به این مطلب که برنامه‌ای از چند سال گذشته باعنوان سوگواره یاس نبوی برای مبلغان تدارک دیده شده است، ابراز کرد: مبلغان در هشت روز از شنبه تا جمعه در امامزادگان و بقاع متبرکه به بیان فضایل و اقامه عزای حضرت زهرا(س) می‌پردازند.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اضافه کرد: مبلغان در کنار تبلیغ امور دینی و بیان احکام و فضایل اهل بیت(ع) احکام وقف را برای مردم تبیین می‌کنند که این امر به ترویج فرهنگ وقف و آثار و برکات آن در جامعه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مبلغان در تحقق شعار امسال نقش به سزایی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: روایاتی از اهل بیت(ع) در زمینه ایجاد اشتغال و قطع وابستگی به دیگران در سبد فرهنگی مبلغان قرار داده شده تا به ترویج و فرهنگ‌سازی این امر در میان مردم بپردازند.

حجـت الاسلام پاک‌نهاد در ادامه با اشاره به این مطلب که در ایام تعطیلات نوروز اعزام‌های نوروزی بر پایه خیمه‌های معرفتی صورت می‌گیرد، افزود: در کنار این اعزام‌ها از دو سال گذشته طرح اعزام تبرعی را برای مبلغانی که در ایام تعطیلی به مناطق خود می‌روند در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال‌ گذشته دویست و برای امسال چهار صد و پنجاه نفر در طرح تبرعی شرکت کرده‌اند اظهار کرد: در این طرح مبلغان در مساجد، حسینه ها و بقاع متبرکه مناطق خود به تبلیغ امور دینی از قبیل؛ بیان احکام، تبلیغ چهره به چهره و اقامه نماز جماعت می‌پردازند.

حجـت الاسلام پاکنهاد در پایان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نیز طرح تبرعی سازمان اوقاف و امور خیریه را از آرزوهای خود عنوان کرده که امروز در میان طلاب محقق شده و از بانیان آن تقدیر و تشکرد کرد./927 /202/ع

ارسال نظرات