۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۹۵۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی:

300 روستا آماده پذیرایی دائم از مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی: 300 روستای استان مرکزی آماده پذیرایی از مبلغان دینی به صورت دائمی است، از این رو از طلاب و مبلغان علاقه مند به تبلیغ دینی برای حضور در استان مرکزی دعوت می کنیم.
اعزام مبلغ، تبليغ


حجت الاسلام داوود زارعی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌با اشاره به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های تبلیغ دینی در استان مرکزی گفت: حضور فیزیکی روحانی و مبلغ در مناطق تبلیغی منشاء آثار و برکات فراوانی است و دولت و مردم به این نتیجه رسیده اند که هرکجا مبلغ دینی حضور دارد بحران‌های اجتماعی کمتر است، و در صورتی که مباحث فرهنگی و تبلیغی تقویت شود می توان از بحران پیشگیری کرد.

وی در ادامه با بیان این که 300 روستای استان مرکزی آماده پذیرایی از مبلغان دینی به صورت دائمی است، افزود: از طلاب و مبلغان علاقه‌مند به تبلیغ دینی برای حضور در استان مرکزی دعوت می کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه اراک تأکید کرد:‌ دفاتر امام‌جمعه برای پاسخگویی به پرسش‌ها و مراجعات مردم و دانشگاه‌ها، ادارات و سایر نهادها و مراکز آموزشی و دولتی برای حضور روحانیان در مجموعه خود درخواست حضور دارند.

وی با اشاره به نیاز شدید و پیگری مردم برای بهره مندی معنوی از روحانیان اظهار داشت: برخی مواقع شاهد هستیم از روستاهای دورافتاده و صعب العبور به سختی و گاهی حتی با تراکتور به مرکز بخش مراجعه کرده و تقاضای حضور روحانی می کنند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی 
با بیان اینکه تمام سعی خود را می کنیم تا به این درخواست‌ها پاسخ دهیم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 1150 مبلغ در ایام تبلیغی مختلف به ویژه محرم، فاطمیه و رمضان به سراسر استان اعزام شده اند، همچنین 100 نفر روحانی مستقر و هجرت به همراه خانواده در روستاها حضور دارند.

وی پیشگیری از جرم و جنایت را از دیگر برکات حضور روحانیان در مناطق تبلیغی دانست و گفت: برکات و آثار حضور روحانیان در این اماکن در این موارد خلاصه نمی شود و ساخت مساجد، حسینیه‌ها،‌ تکایا، خانه های عالم و راه اندازی هیأت‌های مذهبی و تشکل های قرآنی از دیگر برکات حضور روحانیان در مناطق تبلیغی است.

استاد حوزه علمیه اراک، با اشاره به فعالیت فرقه‌های انحرافی در استان مرکزی بیان داشت: با برگزرای دوره‌های فرقه شناسی و معرفی کتاب مناسب، سعی در بالا بردن شناخت مبلغان نسبت به فرقه‌های فعال در منطقه داریم.

وی مشکلات مالی و بودجه را از مهمترین مشکلات پیش روی این معاونت در استان مرکزی دانست و گفت: با توجه به گستردگی هجمه فرهنگی دشمنان اعتبارات ما بسیار کم است.

معاونت تهذیب استان مرکزی درباره فعالیت‌های اخلاقی در مدارس علمیه استان ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌هایی جهت تقویت و ارتقاء مسائل اخلاقی در مدارس علمیه داشته ایم؛ اولویت نخست ما مسایل قرآنی بوده است، به همین جهت دفاتر قرآن و عترت را در مدارس ساماندهی کرده‌ایم تا بتوانیم سه شعار اصلی حوزه که تحصیل، تهذیب و تبلیغ است را در این استان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حضور روحانیان در فضای مجازی، از راه اندازی تبلیغ اینترنتی در این استان خبر داد و گفت: 26 مبلغ اینترنتی در فضای مجازی فعالیت می کنند، از این رو در صدد هستیم برای تقویت این حضور، دوره های آموزشی مورد نیاز مبلغان در فضای مجازی را برگزار کنیم.

حجت الاسلام زارعی آموزش ضمن خدمت و تهیه محتوای تبلیغی مناسب برای مبلغان را از نیازهای ضروری مبلغان دانست و با اشاره به مشکلات پیش روی مبلغان تأکید کرد: لازم است برای مباحث آموزشی مبلغان به ویژه بحث امتحانات آنان تمهیداتی اندیشیده شود.928/ت302/ن

ارسال نظرات