۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۰۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

حضور4200 ناشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/حضور مبلغان برای پاسخگویی به پرسش های دینی بازدیدکنندگان

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور 4 هزار و دویست ناشر داخلی و خارجی و عرضه چهارصد هزار عنوان کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: جمعی از علما و فضلای قم با حضور در نمایشگاه، پاسخ‌گوی سؤالات دینی و تربیتی شرکت کنندگان خواهند بود.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد سخنران پيش از خطبه نماز جمعه تهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نقش فرهنگ در تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، تحقق این شعار را رسالتی برعهده فرهنگ‌سازان ایران اسلامی دانست.
 
وی با بیان این‌که پایگاه‌های خبری جریان‌ساز هستند و‌ رسانه‌های جمعی، مطبوعات و نشریات نقش مهمی در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند، از همه دستگاه‌های فرهنگی خواست تا دست به دست هم داده و فعالیت‌های مهمی را در این عرصه انجام دهند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تولید محصولات فرهنگی را برای جلوگیری از هجمه محصولات فرهنگی بیگانگان نیاز جامعه اسلامی دانست و از معاف شدن کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات با هدف افزایش مراکز تولید کتاب در کشور و اعلام واردات کاغذ براساس نرخ بانک مرکزی خبر داد.
 
وی همچنین با اشاره به افتتاح و برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رییس جمهور، سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران، تصریح کرد: حدود چهارصد هزار عنوان کتاب از سوی 4 هزار و دویست ناشر از داخل و 78 کشور جهان در نمایشگاه امسال کتاب تهران عرضه می‌شود.
 
حسینی با بیان این‌که فضای معنوی بیشتری بر نمایشگاه امسال حاکم می‌شود، اظهار داشت: بیش از شصت هزار کتاب دینی و یکصد هزار کتاب چاپ اول در نمایشگاه ارائه می‌شود و جمعی از علما و فضلای قم با حضور در نمایشگاه، پاسخ‌گوی سؤالات دینی و تربیتی شرکت کنندگان خواهند بود.
 
وی نامگذاری سالن‌های نمایشگاه‌ به نام شهیدان والامقام و برگزاری برنامه‌های ویژه مانند جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع)، برپایی غرفه‌های ویژه امام علی‌(ع) و حضرت زهرا‌(س) و جشن ولادت آن حضرت را از جمله برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب امسال عنوان کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نشست‌های تخصصی، تکریم دست‌اندرکاران 24 دوره نمایشگاه، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده و رونمایی از یادمان 28 شهید حوزه نشر را از دیگر برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه بیست و پنجم برشمرد.
 
وی حضور مقام معظم رهبری را از نقاط برجسته نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب هر ساله عنایت ویژه‌ای به نمایشگاه داشته و با بازدید از غرفه‌های مختلف، نکات بسیار دقیقی را بیان می‌کنند؛ فرصت بسیار خوبی برای تجدید عهد و میثاق نویسندگان و ناشران با ایشان فراهم است.
 
حسینی با اشاره به خطوط قرمزی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مورد توجه است، تصریح کرد: اجازه به کار بردن عنوان‌های جعلی و افکار و اندیشه‌های تفرقه‌افکن را در نمایشگاه نخواهیم داد و امکان عرضه هر کتابی به اسم فکر و اندیشه وجود نخواهد داشت.
 
وی با ضروری خواندن گسترش فرهنگ رضوی، افزود: دهمین جشنواره امام رضا‌(ع) امسال با شکوه هرچه بیشتر برگزار می‌شود و پنج ماه مانده به ولادت آن حضرت، هفته‌های فرهنگ رضوی آغاز شده و هر دو هفته یکبار در 10 استان و 10 مرکز شهرستان، برنامه‌های ویژه‌ای با الهام از مکتب رضوی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان و اهمیت نشان دادن هنرمندانه این خیزش اسلامی، گفت: امسال توجه ویژه‌ای به این مسأله شده که سفر هیأت‌های مختلف از جمله سفر هشتاد تن از استادان مصری با این هدف صورت می‌گیرد.
 
پایان‌بخش سخنان حسینی برگزاری خبر برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی انقلاب اسلامی در هفته آینده بود که براساس آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روحانیان، فضلا و فرهیختگان خواست تا در این حوزه قلم بزنند و تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان را در این زمینه یاری کنند. /920/پ201/ن

ارسال نظرات