۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۱۰۳
آیت الله شبستری:

سیاست‌های استکباری دولت آذربایجان قلب مسلمانان را جریحه دار کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز سیاست‌های استکباری دولت آذربایجان را محکوم کرد و گفت: دولتمردان آذربایجان با پیروی از دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی اسلام‌ستیزی را در این کشور تشدید می کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: وضعیت مسلمانان به ویژه شیعیان جمهوری آذربایجان اسفناک و غیرقابل تحمل است.

وی با انتقاد از سیاست های دین‌ستیزانه دولت آذربایجان خاطر نشان کرد: در شرایطی که که اکثر مردم این کشور مسلمان و شیعه هستند، برگزاری رژه همجنس گرایان جای بسی تاسف دارد، تصمیم دولت باکو برای برگزاری مسابقه موسیقی و رقص یوروویژن قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توقف برنامه‌های ضددینی دولت باکو، تصریح کرد: حکومت جمهوری آذربایجان روز به روز با پیروی از دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی اسلام ستیزی را در این کشور تشدید می کند، این کشور هم اکنون به مرکزی برای سرویس های جاسوسی بین المللی به ویژه موساد تبدیل شده است.

آیت الله شبستری ممنوعیت حجاب زنان، تخریب برخی مساجد و ممانعت از ورود مبلغان مذهبی به این کشور را نمونه‌های بارز اسلام ستیزی دولتمردان جمهوری آذربایجان برشمرد و گفت: دولت باکو بایستی از عاقبت دیکتاتورهای سرنگون شده بیداری اسلامی عبرت بگیرد.

وی افزود: این کشور در حال تدارک برگزاری مسابقه موسیقی و رقص یوروویژن بوده و بنا دارد در کنار آن رژه همجنس بازان از کشورهای مختلف به ویژه رژیم صهیونیستی را در خاک این کشور برگزار کند، به دلیل مذموم و شنیع بودن این حرکات هیچ کدام از کشورهای اروپایی حاضر نشدند خواسته رژیم صهیونیستی را در خصوص برپایی این رژه اجرا کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: با وجود تصمیم کشورهای اروپایی، متاسفانه کشور مسلمان آذربایجان به این خواسته تن داده است، اگر دولت باکو ناراحتی مسلمانان جهان و مردم کشورش از این اقدام زشت را احساس نکرده و از برپایی این مراسم جلوگیری نکند، خشم مسلمانان برآشفته می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با محکوم کردن سیاست های ضد دینی دولت باکو، خاطر نشان کرد: با اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعی جهان محسوب می شود، اما سیاست های ضداسلامی دولت باکو موجب آزردگی خاطر جهان اسلام به ویژه علما، مراجع و آیات عظام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور پرشور و آگاهانه مردم در مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اظهار داشت: اهمیت این دور انتخابات کمتر از دور اول نیست و همان تکلیفی که مردم برای حضور در صحنه در دور اول بر عهده داشتند در این مرحله نیز برعهده دارند.

امام جمعه تبریز از مردم خواست به افراد متخصص و متعهد رای دهند و خاطر نشان کرد: مردم از دادن تک رای بپرهیزند چرا که این عمل عاقلانه و خداپسندانه نیست، این امر اراده عموم نسبت به انتخاب افراد صالح و شایسته حضور در نمایندگی مجلس را خدشه‌دار می کند.

وی در پایان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خواستار توجه دولت به وضع معیشتی کارگران شد و اظهار داشت: باید در کنار عبادت فعالیت های اقتصادی نیز به شکل مطلوب انجام شود، ارتقای تولید ملی بدون توجه به نقش کارگران ممکن نیست./935/پ201/ج

ارسال نظرات