۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۱۳۹
آیت الله علم الهدی:

رشد ارزشی دانشگاه در گرو آمیختگی علم و ایمان است

خبرگزاری رسا - امام جمعه مشهد،‌ رشد ارزشی دانشگاه های کشور را در گرو آمیخته شدن علم و ایمان دانست و اظهار داشت: دانشجو در دانشگاه باید در سطحی قرار گیرد که بین علم، ایمان و رشد سیاسی اش آمیختگی ایجاد شود
آيت الله علم الهدي



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله علم الهدی در دیدار مسؤولان و دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی شهید هاشمی نژاد، که صبح امروز در دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، گفت: نکته ای که باید در نهادهای آموزش های عالی تبیین شود این است که دانشگاه مکان تربیتی نیست، زیرا زمان اصلی تربیت دوران کودکی است، بنابراین دانشگاه جایی است که انسان‌هایی که به نقطه استقلال رسیده اند در آن حضور پیدا می کنند.

وی با یادآوری فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، افزود: اینکه مقام معظم رهبری اصرار دارند که بینش سیاسی دانشجو رشد پیدا کند، بدین معنا است که مسائل علمی، سیاسی و دینی باید با هم آمیخته شود؛ اگر این امر در دانشگاه رخ داد، دانشگاه رشدی ارزشی پیدا می کند و در غیر این صورت رشدی که صورت می گیرد، غیر ارزشی است.

امام جمعه مشهد بیان داشت:‌ اگر ما در عرصه صنعت و فناوری شاهد افرادی هستیم که موقعیت نظام را آن قدر بالا برده اند، عمدتا به این جهت و دلیل است که این افراد افزون بر رشد علمی، از نظر ایمانی و سیاسی نیز قوی هستند.

وی اضافه کرد:‌ هنگامی که دشمن می خواهد در خصوص مسائل هسته‌ای نیرویی از این سازمان را مورد هدف و حذف قرار دهد به سراغ افرادی می رود که علم آنها با ایمان و رشد سیاسی آمیخته شده است و ما نیازمند چنین افرادی هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه دانشجو در دانشگاه باید در سطحی قرار گیرد که بین علم، ایمان و رشد سیاسی او آمیختگی ایجاد شود، ابراز داشت: اگر این امر محقق شود ما شاهد رشد و جهش در عرصه های مختلف خواهیم بود.

 امام جمعه مشهد با تاکید بر بهره گیری درست از منابع موجود در کشور،‌ ابرازداشت: ‌محور اقتصاد کشور، کشاورزی است، زمین‌ها و امکاناتی که امروز در زمینه کشاورزی داریم میراث عظیمی است که از گذشتگان به ما رسیده است./968/پ202/ج

ارسال نظرات