۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۱۹۸
درکنگره ملی شعر فاطمی مطرح شد؛

اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعتلای شعر آیینی

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش اقبال شعرا را به سرودن شعرآیینی، گفت: من و همکارانم حداکثر همکاری را برای رشد و پویایی شعرآیینی خواهیم داشت.
 حسيني وزير ارشاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در سومین کنگره ملی شعر فاطمی در استان قم، استقبال شعرا برای سرودن شعرآیینی را چشمگیر خواند و افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد برگزاری جشنواره شعر رضوی و برنامه‌های ادبی ویژه ائمه اطهار(ع) بوده ایم.

وی با تاکید به اینکه وزارت ارشاد برای رشد و پویایی شعر آیینی با حداکثر توان حاضر به همکاری با اساتید و شعرای این عرصه است، خاطر نشان کرد: بنده شخصا در هرجایی که احساس کنم حضورم به برگزاری بهتر برنامه ها کمک می کند شرکت داشته ام، ازجمله می توانم به همایش شعر حضرت ام البنین(س) در هفته گذشته و مراسم های متعدد در استان‌ها و شهرهای مختلف اشاره کنم.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود شعری در مدح حضرت فاطمه(س) خواند و گفت: سخن گفتن درباره این بانوی عظیم الشأن بسیار دشوار است به همین دلیل در این فرصت سعی دارم در توصیف فضایل ایشان از کلام ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین استفاده کنم.

حسینی با بیان اینکه امام زمان(عج) زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرارداده است، افزود: امام خمینی(ره) نیز در تبیین عظمت جایگاه ایشان می فرماید«حضرت فاطمه(س) زنی است که فضایلش هم تراز پیامبراکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت بود و تمام ابعادی که می توان برای یک زن و انسان متصور شد در او جلوه کرده است».

وی درخشندگی حضرت فاطمه(س) را موجب خیره شدن چشمان افلاکیان عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره آن حضرت می فرماید«ما نمی دانیم باید درباره ایشان چه بگوییم و چگونه بیاندیشیم و هرچه بگوییم حقش ادا نمی شود».

شایان ذکر است، در این کنگره شعرای آیینی چایچیان، سبزواری، میرشکاک، فیض، صرافان، رحیمی، سهرابی به شعر خوانی پرداختند و اصغر زنجانی، سازگار و عاصی با مدیحه سرایی به حال و هوای معنوی محفل افزودند.

گفتنی است، این مراسم به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن ادبی استان قم و دبیرخانه دائمی شعرآیینی در سالن قدس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد. /928/پ202/ن

ارسال نظرات