۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۲۵۸
بانوی کبریایی (8)؛

خانواده در غرب با مهربانی بیگانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه اسلامی زن دارای اهمیت و جایگاه بسزایی است به خلاف جامعه غرب که بنیان خانواده در آن رو به انحلال است و زنان در آن مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، در جامعه اسلامی زنها هرگز به عنوان یک شیء بزک کرده شناخته نشده اند بلکه خداوند زن را در تکمیل اندیشه مرد خلق کرده است.
فاطمه بانوي بي‌مثال


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مقام والای حضرت زهرا(س) گفت: مقام و جایگاه حضرت فاطمه(س) بسیار بزرگ و سرشار از معرفت الهی است طوری که رسول الله(ص) فرمودند«اگر همه حسنات و نیکی‌ها تبدیل به جسم شود، آن جسم فقط یک جسم است و مجسم در وجود حضرت فاطمه(س) است.

وی صحیفه فاطمیه را یک کتاب کامل و جامع معرفی کرد و افزود: این کتاب دارای علم گذشته، حال و آینده است و به عنوان راهنمای امامان وپیشوایان دین در خدمت آنان و بزرگترین یادگار از حضرت زهرا(س) نزد ائمه(ع) است.

حجت الاسلام رضوی مهر، خطبه حضرت زهرا(س) را هم‌تراز با نهج البلاغه دانست و اظهار داشت: خطبه حضرت فاطمه(س) از لحاظ واژه‌گان و مضامین پر اثر و رسا است و یک انسان عادی حتی تصور آوردن چنین خطبه‌ای را نمی‌تواند بکند، به همین دلیل دشمنان بعد از 1400 سال هنوز منکوب این خطبه هستند چون دارای پشتیبانی از وحی الهی است.

وی عبادت حضرت زهرا(س) را نیز مورد ستایش دانست و خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) لذیذترین لذایذ و بهترین کارها را عبادت، بندگی، تکلم باخدا و مناجات الهی می‌دانست.

این استاد حوزه علمیه مهم‌ترین نهاد در اسلام را خانواده دانست و یادآور شد: همه انبیا و کتب آسمانی به ویژه خاتم پیامبران و قرآن کریم نسبت به تحکیم بنیان خانواده سفارش کرده اند، به همین دلیل است که اگر مرد و زنی برای قوام و زنده نگه داشتن زندگی تلاش مجاهد در راه خدا محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بالاترین جهاد برای زن را خوشرفتاری با شوهر و بالاترین نعمت را تربیت فرزندان دانسته است، گفت: در جامعه اسلامی زن دارای اهمیت و جایگاه بسزایی است به خلاف جامعه غرب که بنیان خانواده در آن رو به انحلال است و زنان در آن مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، در جامعه اسلامی زنها هرگز به عنوان یک شیء بزک کرده شناخته نشده اند بلکه خداوند زن را در تکمیل اندیشه مرد خلق کرده است.

حجت الاسلام رضوی مهر زن و مرد را دارای یک روح برای رسیدن به تعالی، سعادت، واصل شدن به توحید، رسیدن به معنای حقیقی خلقت و معرفة‌الله دانست و افزود: جامعه غرب یک جامعه شهوت‌زده و دور از انسانیت است، در میان جامعه غرب مهر و عطوفت وجود ندارد.

این استاد حوزه و فعال عرصه تبلیغی زن را در جامعه اسلامی وجود لازم و مقدس معرفی کرد و گفت: در جامعه غرب مهرورزی، عشق ورزی، محبت، معرفت، ترحم به یکدیگر، همسایه‌داری و حتی محبت به فرزندان و به پدر و مادر به عنوان یک پدیده منفور به چشم می خورد در صورتی که در جامعه اسلامی بنیان و اساس خانواده محبت و احترام است.

وی همه مردم را مدیون نیروی مولد مادر دانست و افزود: اگر به فضل الهی و خون مقدس شهدا جامعه‌ای سالم و دارای معنویت و اخلاق داریم همه و همه از نیروی مولد و تربیت‌گر مادر است.

حجت الاسلام رضوی‌مهر بر حفظ قداست و بزرگواری مادر تأکید کرد و گفت: هر کسی که نسبت به مقام والای مادر و زن عزت و احترام قائل باشد نسبت به خود حرمت قائل شده است و هرکس خدای ناکرده به مقام مادر و زن بی احترامی کند برای خود حرمت قایل نشده و خداوند هم برای او حرمتی قایل نیست.

حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: پیامبر(ص) به دایه خود حلیمه که مادر رضاعی اش بود هم احترام ویژه می گذاشت و هر وقت او را می دید عبا از دوش خود برمی داشت و زیر پای حلیمه می انداخت و خود بر روی زمین می نشست.

وی در پایان گفت:‌ این حرکت پیامبر(ص) اهمیت احترام به مادر را می‌رساند و باید برای ما الگو و سیره عملی در زندگی باشد، چون مادر مقامی بسیار رفیع همچون خورشید در آسمان خلقت دارد و همه موفقیت ها در گرو احترام و عزت به مادر است. /907/ ت302/ن

ارسال نظرات