۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۳۰۰
امام جمعه مرند:

مسابقات یوروویژن مغایر با اعتقادات مردم آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمه مرند گفت: فستیوال یوروویژن که به دروغ با عنوان مسابقات موسیقی تبلیغ می شود، مغایر با فرهنگ، تاریخ، هویت و مذهب مردم کشور جمهوری آذربایجان است.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند


حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاه به مواضع صریح و قاطعانه مراجع، علما و حوزه های علمیه علیه سیاست‌های ضداسلامی دولت باکو اظهار داشت: آنچه مسلم است، این است که این سیاست های ضددینی از سوی لابی های رژیم صهیونیستی در منطقه هدایت و اجرا می شود.

وی با بیان این‎که توهین به مقدسات، تخریب مساجد و ممنوعیت حجاب مسائلی نیست که علما در برابر آن سکوت کنند، تصریح کرد: اوج بی‌شرمی مقامات باکو در حوادث اخیر و در آستانه برگزاری مسابقات یورویژن نمود یافته است.

امام جمعه مرند تصریح کرد: دولت باکو به جای فرافکنی، بایستی به دنبال جلب رضایت مردم خود باشد، ما به برادران و خواهران دینی خود در جمهوری آذربایجان اعلام می کنیم که اشغال شهر شوشا، از سوی ارامنه و یا آزادی قره‌باغ تنها در سایه پیروی از احکام الهی اسلام محقق خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‎که بیش از 90 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند و اجازه انجام برخی برنامه های دینی در مساجد را ندارند، اظهار داشت: مردم جمهوری آذربایجان باید در برابر اقدامات ضداسلامی دولت باکو اعتراضات خود را گسترش و راه مرحوم حاج علی اکرام‌اف را ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن رژه‌ همجنس بازان در باکو گفت: فستیوال یوروویژن که به دروغ با عنوان مسابقات موسیقی تبلیغ می شود، مغایر با فرهنگ، تاریخ، هویت و مذهب مردم کشور جمهوری آذربایجان است.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: اگر دولت آذربایجان رژه همجنس‌بازان را دلیل وجود آزادی‌ها و دموکراسی در این کشور تلقی می‌کند پس چرا مخالفان دولت این کشور که 95 درصد مردم این کشور را تشکیل داده‌اند اجازه برپایی رژه و اعتراض را ندارند.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: برگزاری مسابقات مبتذل یوروویژن در یک کشور اسلامی چه توجیهی می تواند داشته باشد، آیا غیر از این است که این مسابقات تنها خوش رقصی برای رژیم صهیونیستی و شاید الحاق به اتحادیه اروپاست، اگر اینگونه باشد وای به حال مردم جمهوری آذربایجان که چنین دولتمردان کوته‌فکر و ساده‌اندیشی دارند./935/ت302/ب

ارسال نظرات