۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۳۷۳
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

بازدید استاندار آذربایجان‎شرقی از حوزه علمیه خواهران جلفا

خبرگزاری رسا ـ همایش بانوان و طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان جلفا با حضور استاندار آذربایجان شرقی در این شهر مرزی برگزار شد.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی امروز در همایش بانوان و طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان جلفا اظهار داشت: جمهوری آذربایجان، کشوری که اساس و ریشه اش شیعی و مسلمان است به واسطه جدایی از اعتقادات دینی گرفتار مشکلاتی شده که همه جهانیان اکنون نظاره‎گر آن هستند.

وی با انتقاد از روند اسلام‌ستیزی دولت جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: همین دوری و فاصله گرفتن از دیانت و روحانیت باعث شده که کارهای دیوانه‎وار و ناپسندی در این کشور صورت گیرد تا جایی که باعث حرکت خودجوش مردمی علیه این تحرکات شده است.

علیرضابیگی با تاکید بر این‎که سیاست های دین‌ستیزانه دولت باکو دوام نخواهد داشت، اظهار داشت: دولتمردان این کشور بایستی از عاقبت دیکتاتورهای دست نشانده غرب در منطقه عبرت بگیرند و نسبت به اراده مردم مسلمان خود بی تفاوت نباشند، در غیر اینصورت سرانجامی بهتر از سرنگون های بیداری اسلامی نخواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از ابزارهای هنری برای تبلیغ دین گفت: نمی توان جامعه را مثل پادگان نظامی اداره کرد و با رفتارهای سلبی موضوعاتی را پدید آورد که نتیجه آن لجاجت جوانان با باورهای دینی و اعتقادات ارزشی باشد.

وی با تاکید بر اینکه شعائر دینی را باید با جذاب ترین روش های موجود و بهترین ابزارهای فرهنگی ترویج داد،‌ افزود: از حرکت در این مسیر کوتاهی کرده ایم و همچنان این کوتاهی ادامه دارد، نباید از داشته هایمان غفلت و با توسل به روش های نامناسب از ابزارهای کنترلی سخت و خشن استفاده کنیم که هرگز جواب نمی دهد.

علیرضابیگی در ادامه خاطرنشان کرد: ارس به عنوان یک ظرفیت بالقوه منطقه ای امکان بروز و ظهور قابلیت های خود را نیافته است، اکنون با استقرار گمرک در منطقه آزاد ارس، این منطقه آزاد شکل واقعی خود را در بخشی از این سرزمین که شامل 20 هزار هکتار است،‌ پیدا کرده و باید از این پس شاهد بهره مند شدن مردم منطقه از ظرفیت های کشاورزی، ‌گردشگری،‌ تجارت و حمل و نقل آن باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)،‌ اعتقاد به این باورهای دینی را ضامن آلوده نشدن جامعه به انواع پلشتی ها و نازیبایی ها دانست و افزود: تبلیغ دین و ارزش های دینی که برخاسته از ذات و درون ما است می تواند تضمین بخش آینده انقلاب اسلامی باشد.

همایش دختران آفتاب در تبریز برگزار شد

حجت الاسلام حمید محمودی، کارشناس مسائل مذهبی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، روز یکشنبه در مراسم دختران آفتاب در دانشگاه آزاداسلامی تبریز گفت: جاذبه دین اسلام باعث شده انسان های دور از دین در سرزمین های دور به اسلام جذب شده و به آن مشرف شوند.

حجت الاسلام محمودی افزود: سفر باعث تغییر در زندگی می شود و ما باید زندگی خود را با سفر فکری و معنوی تغییر دهیم.

وی گفت: باهم زیستن، حفظ حریم ها، هدفمند کردن زندگی، تکبرشکنی در نماز و به وجود آمدن انسان هایی متواضع، از بین بردن یأس و به وجود آمدن انسانهایی بانشاط، دعوت به تفکر و حرکت و پویایی برخی از جلوه ها و جاذبه های دین اسلام و مفاهیم زندگی ساز آن می باشد.

وی با اشاره به مهمانان تازه مسلمان خارجی شرکت کننده دراین برنامه اظهار امیدواری کرد با گوش دادن به سخنان این افراد و تفکر درباره آنها شاهد تولدی دوباره در ساختمان ذهنی و روحی خود باشیم.

 فاز دوم ساماندهی گلزار شهدای تبریز امسال اجرا می‌شود

علیرضا نوین، شهردار تبریز گفت: به دنبال اجرای موفق فاز نخست طرح ساماندهی مزار شهدای دوران دفاع مقدس و طرح مسقف‌ سازی مزار شهدا و به درخواست خانواده شهدا شهرداری تبریز برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح در فاز دوم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم پاسداشت مقام و جایگاه شهدای گرانقدر انقلاب و دوران دفاع مقدس افزود: شهرداری تبریز در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و بسترسازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جامعه، گام ‌های اساسی برای تحقق این هدف برداشته است.

وی گفت: بر این اساس می توان به ساخت و نصب تندیس شهدا و سرداران شهید در معابر و میادین شهر، برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا، ساخت یادمان شهدای گمنام در ارتفاعات عون بن‌علی، ایجاد سقاخانه‌های متعدد به نام شهدا، احداث حسینیه گلزار شهدا، نصب تصاویر چهار هزار و 620 شهید تبریز در محلات و خیابان‌ها و احداث پارک موزه شمیم پایداری اشاره کرد.

نوین اجرای فاز دوم طرح ساماندهی و مسقف‌ سازی گلزار شهدا را در جهت همین سیاست‌ها ارزیابی و خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم طرح ساماندهی گلزار شهدای تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین و ارزشی‌ترین پروژه‌های عمرانی خدماتی شهرداری با جدیت در سال جاری دنبال می شود تا ادای دین به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معزز آنان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه استان قدردانی کرد

در پیام احمد علیرضابیگی آمده است: پس از برگزاری مرحله اول و دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی و حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر که خاطره ماندگار و تحسین برانگیز حضور و مشارکت مردم شریف این خطه را در مشارکت برای ساختن آینده ای زیباتر ثبت نمود، شایسته است از تمام افرادی که با ارائه اخبار، اطلاعات، تصاویر و برنامه های سازنده، موجبات برگزاری گسترده انتخابات و شرکت حداکثری مردم را فراهم نمودند، قدردانی کنم.

در ادامه این پیام با اشاره به تشکیل و فعالیت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات با حضور بیش از 126 نفر از مدیران مسوول مطبوعات و خبرنگاران و همکاری گسترده اصحاب رسانه اعم از عکاسان و سردبیران مطبوعات و خبرگزاری ها و همچنین تلاش خستگی ناپذیر آنها، اضافه شده است: این تلاش ها زمینه ساز دست یابی مردم به دقیق ترین و قابل اعتمادترین اخبار و اطلاعات در مورد متن و حاشیه های برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این خطه سرافراز شد.

استاندار آذربایجان شرقی، داشتن اخبار و اطلاعات صحیح و دقیق را یکی از نیازهای امروز جامعه در عصر اطلاعات و ارتباطات دانست که این نیاز در عرصه ای حساس همچون انتخابات بیش از پیش نمود پیدا می کند./935/د101/ب

ارسال نظرات