۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۷۷۱
در مشهد؛

نخستین دوره مسابقات گروهی قرآن و حدیث برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره مسابقات گروهی قرآن و حدیث طلاب غیر ایرانی به همت معاونت فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار می شود.
قرآن


مجتبی مهاجر، رییس اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: پیامبر اکرم می‌فرمایند: «هرکه خواهان علم پیشینیان و آیندگان از اول تا به آخر دنیاست در قرآن کاوش و تأمل کند».

وی افزود: اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد در راستای سخنان معصومین(ع) و تحقق‌بخشی اهداف خود نخستین دوره مسابقات گروهی قرآن و حدیث را در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ سه جزء، مناجات و ادعیه خوانی از صحیفه سجادیه و نیز حفظ سی حدیث اول از جملات قصار امیرمؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه همراه با ترجمه برگزار می‌کند.

مهاجر تصریح کرد: ثبت نام این مسابقات از 10 تا 25 اردیبهشت در محل دارالقرآن این مرکز انجام شد و مسابقات روز یکشنبه 31 اردیبهشت ساعت 30/17 تا 22 انجام می‌شود و اگر به اتمام نرسید فردای آن روز نیز ادامه خواهد یافت.

وی در مورد شرایط و مزایای این مسابقه اظهار داشت: هر گروه از شش شرکت کننده در رشته‌های فوق تشکیل می‌شود که حداقل باید از تنوع دو ملیتی برخوردار باشند، تنوع ملیتی امتیاز بیشتری محسوب می‌شود. معرفی یک نفر به عنوان سرگروه الزامی است، به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در این دوره از مسابقات اهدا می‌شود، نتایج مسابقات به صورت گروهی لحاظ می‌گردد.

گفتنی است جوایز نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث که در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی مشهد جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود برای گروه اول 400هزار تومان، گروه دوم 300هزار تومان و گروه سوم 200هزار تومان خواهد بود./932/د101/ب

ارسال نظرات