۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۴۹۵
از سوی رییس جمهور صورت گرفت؛

اعطای نشان ملی پژوهش به حجت‌الاسلام والمسلمین ‌قریشی

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی نشان ملی پژوهش از سوی رییس جمهور به حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده مردم ‌آذربایجان ‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اعطا شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور معاون رییس جمهور و استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان اجرایی عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری استان که در مصلای امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد نشان ملی پژوهش از سوی دکتر احمدی نژاد به حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر قریشی، نماینده مردم ‌آذربایجان ‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، پژوهشگر علوم قرآنی و مؤلف تفسیر نور قرآن اعطا شد.

در این مراسم که در حضور حجت‌الاسلام حسنی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار شد، نشان ملی پژوهش از سوی رییس جمهور به پاس بیش از هفتاد سال پژوهش‌های قرآنی و تألیف بیش از 50 جلد کتب دینی در موضوعات مختلف به حجت الاسلام و المسلمین قرشی اعطا شد.

یادآور می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر قریشی، مفسر نامی قرآن کریم در سال 1307 در شهر بناب از توابع استان آذربایجان شرقی زاده شد و بسیاری از مبانی اخلاق را نزد پدر خود که از روحانیان برجسته آن دیار و اهل علم و تقوی بود فرا گرفت.

وی در سن هفده سالگی برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی حوزه علمیه قم می‌شود تا دروس اخلاق و حوزه را نزد استادان برجسته ای همچون آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله سلطانی و مرحوم آیت‌الله مجاهدی و آیت‌الله مشکینی فرا بگیرد.

از سال 1342 که آرام آرام شعله مبارزات انقلاب اسلامی در جای جای ایران به رهبری امام خمینی(ره) جان تازه‌ای به خود می‌گرفت حجت الاسلام و المسلمین قریشی نیز همپای سایر مبارزان به پیروی از مقتدای زمان خویش به افشاگری چهره منحوس رژیم پهلوی پرداخت.

تفسیر احسن‌الحدیث در 12 جلد، قاموس قرآن، آئینه نهج‌البلاغه، از ولادت تا هجرت، از هجرت تا رحلت، خاندان وحی، سیری در اصول اسلام، جریان عاشورا، نگاهی به قرآن، معاد از نظر قرآن و علم و هفتاد منقبت علی(ع) از جمله کتبی است که حجت الاسلام و المسلمین قرشی مفسر بزرگ قرآن کریم در طول بیش از هشتاد سال عمر خویش تألیف کرده است. /936/پ203/س

ارسال نظرات