۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۸۷۵
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:

امنیت و نظارت فراگیر از کارکردهای ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امنیت و نظارت فراگیر از کارکردهای ولایت فقیه بوده و بر اساس نظریه امام خمینی(ره) نظارت برکارکردها، تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از جمله کارکردهای نظارتی ولایت فقیه است.
سيد جواد ايزدهي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ظهر امروز در نشست مبانی و کارکردهای ولایت فقیه که تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ولایت فقیه به معنای سرپرستی جامعه در مواردی است، اما در مبنا و موارد این سرپرستی اختلاف وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در زمینه ولایت فقیه اگر ادله عقلی و روایی را کنار بزنیم و به سراغ روایات برویم ظرفیت اندکی در دسترس داریم.

حجت الاسلام ایزدهی اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای اثبات ولایت فقیه، عقل را کافی می‌دانند و روایات را به عنوان شاهد و قرینه عقل به حساب می‌آورند.

وی با اشاره به اهمیت نظام ولایی خاطر نشان کرد: نظام سیاسی لازم است در قالب ولایت فقیه کارآمدی داشته باشد و اگر نتواند این کارآمدی را کسب کند، به شکست می‌انجامد.

حجت الاسلام ایزدهی یادآور شد: امنیت و نظارت فراگیر از کارکردهای ولایت فقیه بوده و بر اساس نظریه امام خمینی(ره) نظارت بر کارکردها، تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از جمله کارکردهای نظارتی ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه حفظ نظام بر ما واجب است، گفت: سیاست‌های کلان در این نظام شرعی بوده و احکام آن ناظر به احکام پیامبر اکرم(ص) است./919/پ203/ن

ارسال نظرات