۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۰۶۷
امام جمعه الوار گرمسیری:

قیام 15 خرداد تجسمی از تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری، قیام 15 خرداد را سبب درهم شکستن اسطوره قدرت ستم شاهی دانست و اظهار داشت: شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد.
حجت الاسلام حسيني منش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش،‌ امام جمعه الوارگرمسیری،‌ امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)،‌ اظهار داشت: حضرت امام (ره) در عصر حاضر عالم و مرجعی بودند که از نظر رفتار و کردار به اهل بیت(ع) بسیار نزدیک بوده و در راستای حرکت ائمه اطهار (ع) قیام ماندگاری را رقم زد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: این روحانی جلیل القدر با اندیشه و تفکر آسمانی خود شریعت اسلام را احیا و ارزش های الهی را در جامعه بشریت زنده کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی الوارگرمسیری بیداری اسلامی در منطقه را نشانه تحقق پیام تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به جهان دانست و بیان داشت: به پا خواستن ملت های مسلمان در کشورهای یمن، لیبی، بحرین، مصر و تونس به سران غرب و شرق نشان داد انقلاب اسلامی انقلابی الهی و مبتنی بر قرآن و نهج البلاغه بوده و زمینه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی منش در ادامه به قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: 15 خرداد تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه‌ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

وی به نتایج قیام 15 خرداد اشاره کرد و بیان داشت: افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه‌های علمیه و ورود به صحنه‌های سیاست کشور، الگو قرار گرفتن مذهب برای مبارزه و رویکرد بیشتر نیروهای مبارز به مذهب، رشد و آگاهی توده‌های مردم و تکامل مبارزات سیاسی آنها، افشای چهره ریاکارانه شاه و ماهیت رژیم وی برای توده‌های مردم برخی از نتایج قیام 15 خرداد است.

امام جمعه الوارگرمسیری با بیان این که قیام 15 خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست، اظهار داشت: شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در 15 خرداد، خون سلحشوران کوخ‌نشین، کاخ‌های ستم را درهم کوبید، تصریح کرد: ملت ایران با قیام و نثار خون خود در 15 خرداد 42 راه قیام را برای نسل‌های آینده گشودند.

حجت الاسلام حسینی منش در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌15 خرداد، آغازگر روابط نوین بین قشر روحانی و قشر دانشجو، دو قشر فعال در عرصه‏ سیاسی، اجتماعی شد و این ارتباط چندان مستحکم شد که امام خمینی(ره) بعد از آزادی در فروردین 1343، در حضور دانشجویان به سخنرانی پرداخت و آنان را به مبارزه با طاغوت و بر دوش کشیدن پرچم مبارزه دعوت کرد./9454/پ202/ب

ارسال نظرات