۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۱۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

جهانی شدن فرهنگ عاشورا مدیون بردباری حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، صبر و بردباری را مهم ترین ویژگی این بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: جهانی شدن فرهنگ عاشورا مدیون صبر و تحمل مشکلات از سوی حضرت زینب(س) است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، صبر و بردباری را مهم ترین ویژگی این بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: جهانی شدن فرهنگ عاشورا مدیون صبر و تحمل مشکلات از سوی حضرت زینب(س) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان فداکاری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) را رمز ماندگاری قیام عاشورا دانست که موجب استمرار فرهنگ عاشورایی شده است.

وی با بیان این که خطبه های آتشین حضرت زینب(س) حکومت فکر و نفاق آن دوران را رسوا کرد، بیان داشت: نباید نقش ارزنده ایشان در زنده نگه داشتن قیام حسینی به فراموشی سپرده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: این نهضت پس از گذشت هزار و 400 سال با نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) ماندگار شده است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که حضرت زینب(س) با تکیه بر خداوند متعال با اقتدار در برابر همه مصائب و مشکلات واقعه عظیم کربلا صبر و بردباری کردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ عظیم عاشورایی در همه دنیا هستیم مدیون تلاش های گسترده این بانوی ارزشمند اسلام است.

وی ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت زینب (س) برشمرد و با بیان این که این بانوی اسلام مطیع محض امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: پیروی از ولایت رمز موفقیت آن بانوی نمونه اسلام در رساندن پیام عاشورا به مردم آن دوران بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان حضرت زینب (س) را بانویی کم نظیر در دنیا توصیف کرد و گفت: مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و فرزندان خود را در مکتب اسلام تربیت و به جبهه‌ها اعزام ‌کردند تا در راه حفظ اسلام به شهادت برسند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که واقعه کربلا با همه ابعاد عظیم و بی مانندش پر از شور حماسی، صفا و ایمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهراً به پایان رسید، ادامه داد: اما مأموریت حضرت سجاد‌(ع) و زینب کبری‌‌(س) از آن زمان آغاز شد و به خوبی نیز این رسالت سنگین انجام شد.

وی در ادامه سخنان خود حمایت از مظلومان، احیای ارزش‌های دینی و آشنایی مردم با وظایف خود را فلسفه قیام عاشورا از نظر امام حسین(ع) ذکر کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) برای رسیدن به این اهداف بزرگ تمام هستی خود را فدا کرد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) موجب شده جهان اسلام زنده بماند و جاودان شود، خاطرنشان کرد: تنها راه متعالی، عاشورایی زندگی کردن است و پیام واقعی عاشورا را باید بتوانیم درک کنیم./950/ت303/ب

ارسال نظرات