۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۹۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

مصلحت اندیشی مسؤولان به گسترش عفاف اجتماعی ضربه می‎زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تاکید کرد: مسؤولان در دفاع از مساله عفاف و حجاب به عنوان یکی از شعائر اسلامی، مصلحت‌اندیش نباشند، چراکه صلاح مسلم جامعه در ترویج فرهنگ حجاب است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والملسمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در شورای فرهنگ عمومی شهر مراغه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر لازمه قوام ارزش های الهی در جامعه اسلامی است.

وی غفلت از این فریضه دینی را عامل بروز انحرافات گسترده در جوامع دانست و تصریح کرد: مسؤولان در دفاع از حجاب هیچ گونه مصلحت‌اندیشی و یا مسامحه‌ای نداشته باشند، چراکه صلاح مسلم امروز جامعه در ترویج فرهنگ حجاب است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که دفاع از ارزش های اسلامی و فرائض دینی وظیفه هر مسلمان است، خطاب به مدیران نهادها و ادارات گفت: برخورد قاطع با بدحجابی و بی‌حجابی به عنوان معضلی بسیار مهم و توسعه دهنده مفاسد در جامعه، باید در اولویت اقدامات مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی خاطر نشان کرد: رفع این معضل اخلاقی و اجتماعی بایستی با همراهی مردم و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطوح مختلف اجتماعی و فردی صورت گیرد، البته مسؤولان واهمه ای نداشته باشند که شاید دنیا شما را محکوم کند، چرا که غرب در حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نیز ما را محکوم می‌کند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مسؤولان در دفاع از مساله عفاف و حجاب به عنوان یکی از شعائر اسلامی مواضع دشمنان را نیز مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: قوای مجریه، قضاییه و مقننه باید برای حفظ شعائر اسلامی و شرعی، برای ترویج فرهنگ حجاب، عفاف و پاکدامنی در جامعه فکر اساسی داشته باشند.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اقدام جدی کلیه ادارات و نهادها در اجرای راهکاری مناسب فرهنگی برای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه افزود: اولویت با کار فرهنگی باشد، اما در مواقعی که مشاهده می شود، عده‌ای به دنبال هنجارشکنی هستند، بایستی برخورد جدی صورت گیرد.

وی بر برخورد قاطع مسؤولان و ارگان‌های مختلف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معضل بی‌حجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید دستگاه و نهادهای کم کار و یا بی توجه به مسأله ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را شناسایی و به مردم معرفی کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات