۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۹۴۰

نخستین دوره تربیت مربی قرآن کودکان در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی ویژه کودکان 3 تا 6 سال، در تبریر به کار خود پایان داد.
قرائت قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در اختتامیه نخستین دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی ویژه کودکان 3 تا 6 سال، اظهار داشت: ثبت تعالیم اسلامی و قرآنی در ذهن پویای کودکان موجب نهادینه شدن فضیلت‌ها در جان و روح آنان شده و جامعه را در مسیر سعادت پیش می‌برد.

وی افزود: اگر کودکان از همان ابتدا با آموزه‌های قرآنی آشنا شده و دین‌باور و دین‌دار تربیت شوند، بسیاری از مشکلات دوران نوجوانی و جوانی نیز به تبع آن از میان برداشته خواهد شد.

داننده تاکید کرد: مادران به عنوان اولین و تاثیرگذارترین افراد بر روی شخصیت کودک باید با اصول و مبانی آموزش قرآن بیشتر آشنا شوند و براین اساس برگزاری دوره‌های آموزش مربی قرانی برای خوهران فعال در عرصه قرآنی از اولویت برخوردار است.

براساس این گزارش در این دورره آموزشی که با تدریس استاد "احمدرضا محسنی" از چهره‌های ماندگار قرآنی و معلم نمونه کشوری برگزار شد، هفتاد مربی از 18 موسسه فرهنگی قرآنی از شهرستانهای استان حضور داشتند.

محتوای آموزشی این کارگاه در قالب روش تدریس روخوانی قرآن همراه با تجوید و لهجه عربی، روش تدریس مفاهیم موضوعی و کاربردی قرآن و سوره‌های قرآن و آموزش علمی نماز به روش‌های بازی، نقاشی،‌ سرگرمی،‌سرود، قصه و کدگذاری بود.

دوره آموزشی یاد شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در دو آزمون کتبی و کارورزی،‌ مدرک معتبر از این مرکز دریافت می‌نمایند.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن دستیابی به جامعه‌ای سالم و آرمانی است

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل، امر به معروف و نهی از منکر را ضامن دستیابی به جامعه‌ای سالم و آرمانی دانست و اظهار داشت: سلامت و سعادت جامعه اسلامی در گرو اجرای سنت الهی امر به معروف و نهی از منکر است و مضاف بر این، رسالت خطیر نهادهای فرهنگی اشاعه و احیای این فریضه الهی است.

داننده هدف شورای امر به معروف و نهی از منکر را اجرای دستورات و احکام اسلامی و احیای این فریضه الهی دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه مصادیق معروفات و مبارزه با مصادیق منکرات و ارتقای سطح آگاهی مردم از مزایا و ارزش‌های امر به معروف و نهی از منکر در تعمیم هنجارهای اجتماعی از دیگر اهداف مهم این شورا است.

وی برنامه ر‌یزی و بهره‌مندی از فرصت‌ها،‌استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه مربوطه و سایر دستگاهها و ارگان‌های همسو با اهداف سازمانی و عمومی مربوط با امر به معروف و نهی از منکر و تدوین و تبیین راهکارها،‌روش‌ها و بهره‌مندی از شیوه‌های نفوذ مناسب و موثر در ترویج و احیای این فریضه الهی را از وظایف این شورا عنوان کرد.

داننده، ‌تدوین و استخراج دروس آموزشی متناسب با سطح مخاطبین، ‌آسیب‌شناسی، پژوهش و بررسی نقاط ضعف و قوت در اجرای امر به معروف ونهی از منکر و برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با این موضوع را از دیگر وظایف این شورا برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ متعالی باید اقداماتی را از درون سازمان آغاز کرده و مصادیق معروف را تقویت کنیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات