۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۷۱۶

مبانی فقهی حرمت تولید سلاح‌های کشتار جمعی در تبریز بررسی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی مبانی فقهی حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی با حضور سخنگوی وزیر امور خارجه در تبریز برگزار می شود.
انرژي هسته اي


وحید کاظم‌زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نشست بررسی مبانی فقهی حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی فردا با حضور دکتر مهمان‌پرست، سخنگوی وزیر امور خارجه در تبریز برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این نشست که با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین دانشجویان رشته مبانی فقه و حقوق اسلامی دانشگاه‌های تبریز همراه خواهد بود، به بررسی فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خواهد پرداخت.

کاظم‌زاده ادامه داد: این نشست به همت دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران از ساعت 11 صبح فردا پنجشنبه 8 تیرماه همزمان با روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیائی و میکروبی با هدف تبیین ابعاد فقهی و حقوقی منع کاربرد سلاح های شیمیائی و میکروبی برگزار می شود.

به گفته دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور جلسه پرسش و پاسخ، سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه از جمله دکتر مجتهدی و مسعودی‌فر رییس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌شرقی از جمله دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین تأثیر بسزایی در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب داشته است، تصریح کرد: ممکن است اصول حکومتی در مرور زمان تغییر یابد، اما مبانی فقهی به ویژه حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی تغییر ناپذیر است.

کاظم زاده تأکید کرد: اگر بتوانیم ژرفای فتوای تاریخی رهبر انقلاب را در مجامع داخلی و خارجی تبیین و تشریح کنیم، دیگر جای سخنی برای غرب باقی نخواهد ماند، هر چند باید گفت؛ فشار غرب بر ایران در مساله هسته‌ای بهانه‌ای برای مقابله با پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشورمان است./935/ت303/ب

ارسال نظرات