۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۹۹۷
مدیر مؤسسه پژوهشی لیلة‌القدر:

عدالت خواهی پیش‌نیاز انتظار فرج است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه لیلة‌القدر با اشاره به اینکه حکومت جمهوری اسلامی حکومت زمینه‌ساز برای قیام حضرت مهدی(عج) است، گفت: هر حکومتی ادعای مهدویت کند حکومت طاغوت است.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي
 
حجت‌الاسلام سید عباس لاجوردی مدیر مؤسسه پژوهشی لیلة‌القدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه غیبت، جدا شدن امام از حضور و ارتباط فیزیکی با مردم است، گفت: امام زمان(عج) مانند خورشید پنهان در پشت ابر حضور معنوی، مدیریتی و اشرافی دارند و با اینکه مردم امام(عج) را نمی‌بینند ولی از نور حضرت حجت(عج) بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که غیبت اتمام حجت و آمادگی برای یک حرکت عظیم است، افزود: غیبت دوران پیش‌دانشگاهی برای ورود به دانشگاه کمال انسانی و آشکار شدن خبیث از طیب است و دورانی است که در آن افراد آب‌دیده، شناخته، ساخته و گزینش می شوند و در این دوران است که زمینه‌های پذیرش مدیریت ولی‌الله الاعظم ایجاد می شود.
مدیر مؤسسه پژوهشی لیلة‌القدر علت غیبت امام‌زمان(عج) را نبود بلوغ بهره‌مندی مردم از حضرت عنوان کرد و اظهار داشت: چون مردم از 11 معصوم قبلی به درستی بهره‌مند نشدند و آن‌ها را مورد اهانت، ترور، مسمومیت و در آخر مورد شهادت قرار دادند خداوند هم معصوم آخر را در غیبت فرو برد تا مردم زمانی که به بلوغ کامل بهره‌مندی از وجود امام زمان(عج) رسیدند ظهور وحضور حضرت در میان مردم را برای حضرت مقدر کند.
حجت‌الاسلام لاجوردی عدالت‌خواهی در جامعه را پیش‌نیاز انتظار برای فرج امام(ع) دانست و افزود: انتظار یعنی آماده شدن و آماده کردن، انتظار یعنی صالح بودن و مصلح شدن و تا این زمینه‌ها فراهم نشود و افرادی نباشند که صالح بوده و بتوانند جامعه را مدیریت کنند و دیگران را نیز به این مهم دعوت کنند، فرج حضرت مهدی(عج) محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شروع زمینه‌سازی برای غیبت از زمان پیامبر اکرم(ص) بوده است، گفت: در روایت داریم که پیامبر اکرم(ص) فرمود« شخصی در آینده خواهد آمد که اسم او اسم من و کنیه‌اش کنیه من است» و روایات دیگری هم موجود است به گونه‌ای که بسیاری از راویان اهل سنت نیز آن‌ها را نقل کرده اند و همه این روایات دلالت بر این دارد که زمینه سازی برای غیبت از زمان پیامبر اکرم(ص) شروع شده است.
حجت‌الاسلام لاجوردی در ادامه افزود: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) فرمود« مهدی منا اهل‌البیت» مهدی(عج) از ما اهل بیت است، عنوان مهدی(عج) و زمینه سازی برای حرکت جهانی از همان صدر اسلام شروع شد و این مطلب ادامه داشت تا اینکه در زمان امام‌هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) به اوج خود رسید و فشار به حدی زیاد بود که امامان عسگریین(ع) برای ارتباط با مردم وکیل معین کرده بودند تا مردم را با دوری از امام(عج) بیشتر آشنا کرده و به این امر عادتشان دهند تا وقتی غیبت حضرت حجت(عج) شروع شد، مردم حیرت زده و متعجب نشوند.
مدیر مؤسسه پژوهشی لیلة‌القدر با اشاره به اینکه وقتی حرکتی شروع شد باید اهداف عالیش را نشان دهد، اظهار داشت: اهداف عالی حکومتی که رسول‌الله(ص) از مدینه شروع کرد برقراری قسط و عدالت بین مردم بود و نهایت و تکمیل این اهداف با فرج و ظهور بقیة‌الله رقم خواهد خورد.
وی دعوت به مهدویت و زمینه‌سازی برای حکومت امام‌ زمان (عج) را وظیفه روحانیان و علما دانست و یادآور شد: هر کسی ادعای مهدویت کند و بگوید من مهدی واقعی یا از خواص امام زمان(عج) هستم و با ایشان ارتباط دارم و می‌خواهم حکومت جهانی تشکیل دهم، حکومت این افراد طاغوت است چون نه تنها دعوت به مهدیت نمی‌کند بلکه دعوت به خود می‌کند و اصل و ریشه مهدویت را نشانه رفته است که باید از حرکت این افراد جلوگیری شود تا از عاشقان امام زمان(عج) سوء‌استفاده نکنند.
حجت‌الاسلام لاجوردی دعوت افرادی همچون امام‌خمینی(ره) به مهدویت امام زمان(عج) و برقراری حکومت جمهوری اسلامی در راستای تحقق این هدف را بدون مشکل برشمرد و افزود: از واجبات دین اسلام این است که برای تحقق حکومت جهانی و مهدوی با امامت امام‌عصر(عج)، حکومت و نظامی تشکیل شود و مردم را به این مهم دعوت و هدایت کند و با کسانی که به دروغ ادعای مهدویت می کنند مقابله کند و از دین و ایمان مردم محافظت کند تا ظهور بقیة‌الله فرا برسد.
وی در پایان با اشاره به اینکه هرکجا جواهر زیاد باشد، دزد هم زیاد است، اظهار داشت: کسانی که ادعای مهدویت، رؤیت امام زمان(عج)، ادعای بابیت و کرامات می‌کنند، دزدان مهدویت و ایمان مردم عاشق هستند و با خاص نشان دادن خود و تحقیر مردم درصدد تشکیل حکومت باطل و طاغوت برای خود هستند که باید از این افراد بر حذر بود و حرکت آنها را متوقف کرد تا دین و ایمان مردم را به باطل و خرافه نکشانده و مهدویت را با آسیب و تزلزل همراه نکنند. /907/ت302/ن
ارسال نظرات