۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۵۲۳

استقرار 22 مبلغ حوزوی در امامزادگان شاخص آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان آذربایجان‌شرقی با حضور 22 مبلغ حوزوی پذیرای دانش آموزان در فصل تابستان است.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با تعطیلات تابستانی 22 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان آذربایجان‌شرقی با حضور 22 روحانی مبلغ میزبان جوانان و نوجوانان استان برای سپری کردن اوقات فراغت در قالب طرح نشاط معنوی هستند.


وی با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان افزود: طرح تابستانی نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور با برنامه های متنوع دینی، آموزشی و تفریحی در حال اجراست که هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت و گرایش جوانان به اماکن مذهبی به‌عنوان پناهگاه معنوی و تقویت اعتقادات دینی جوانان برگزار می کند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: روحانیان مستقر در پایگا‌های طرح نشاط معنوی ضمن پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات مخاطبان، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات مختلف با متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان مشارکت خواهند کرد.


وی افزود: در طول برگزاری طرح نشاط معنوی در ایام  تعطیلات تابستان، دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در برنامه های تفریحی، دوره های آموزش قرائت، روخوانی و حفظ قرآن و همچنین احکام، با فرهنگ وقف آشنا خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کرسی تلاوت با حضور حافظ و قاری بین‌المللی قرآن کریم، استاد جواد فروغی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت تابستان، مراسم کرسی تلاوت با سخنرانی و تلاوت قاری ممتاز بین المللی استاد جواد فروغی برگزار می شود.

 

وی ادادمه داد: این طرح با هدف تشویق اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به قرآن خوانی و تبیین جایگاه این کتاب آسمانی در زندگی در قالب قرائت، تفسیر و سخنرانی با موضوع قرآن در اماکن متبرکه و امامزادگان استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان از تمدید مهلت ارسال مقاله به کنگره نکوداشت مقام علمی و فقهی شیخ سلار خبر داد و گفت: با توجه به استقبال پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه، مهلت ارسال مقاله به کنگره نکوداشت مقام علمی و فقهی شیخ سلار تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات