۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۱۶۰

فراخوان همایش «زن، حوزه، هویت» اعلام شد

خبگزاری رسا ـ فراخوان همایش «زن، حوزه، هویت» در محورهای گوناگون علمی و حوزوی از سوی مدرسه تخصصی خواهران مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس اعلام شد.
فراخوان

به گزارش خبرگزاری رسا، فراخوان همایش «زن، حوزه، هویت» در محورهای گوناگون علمی و حوزوی از سوی مدرسه تخصصی خواهران مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس وابسته به جامعةالمصطفی(ص) العالمیه اعلام شد.

بر اساس این گزارش، از محورهای این همایش می‌توان به چیستی هویت، عوامل تاثیرگذار بر شکل‌گیری هویت، بررسی نظرگاه متون دینی خصوصا قرآن درباره هویت زن، تاثیر نهادهای دینی در هویت‌یابی زن و بحران هویت دینی زن در جامعه مدرن، اشاره کرد.

نقش حوزه‌ها در بازیابی هویت زن، هویت‌یابی زنان حوزوی، بایدها و نبایدها، جایگاه زنان طلبه در نهادهای حوزوی و سیستم آموزشی دینی، مسائل و چالش‌های هویت در حوزه خواهران و چشم‌اندازهای آینده حوزه علمیه خواهران، از دیگر محورهای این همایش است.

لازم به ذکر است، طلاب می‌توانند مقالات خود را در موضوعات نقش و تاثیرحوزه بر هویت زنان، جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه، نقش و جایگاه زنان در نظام حوزه و روحانیت، وضعیت علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران، مقایسه تحلیلی حوزه‌های علمیه خواهران و حوزه برادران از زاویه اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی، تحلیل نقش حوزه علمیه در ترسیم الگوی جامعه زن مسلمان، تحلیل نقش زن حوزوی در ترسیم الگوی جامع زن مسلمان به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

یادآور می‌شود، مقالات ارسالی به همایش به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو از پژوهشگران، پذیرفته می‌شود و مقالات برتر، به بخش نهایی همایش راه می‌یابند و از جوایز این مسابقه علمی بهره‌مند می‌شوند.

لازم به ذکر است، آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش تا روز 30 مهرماه سال جاری است و همایش نیز در روز 23 آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس مشهد، خیابان سعدی، بین سعدی 7 و 9، اداره پژوهش مدرسه تخصصی خواهران، ارسال کنند؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 05112280630 داخلی 19 تماس بگیرند./919/د102/ن

ارسال نظرات