۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۳۴۴

پاسخ آیت‌الله سبحانی به شبهه عصمت پیامبر قبل از بعثت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی در پاسخ به استناد برخی از اهل سنت به سوره ضحی و این‌که پیامبر اکرم(ص) در دوران کودکی و جوانی موحد نبودند، گفت: پیامبر اکرم(ص) از ابتدا هدایت نشده بودند، اما از همان ابتدا خدای یگانه را پرستش می‌کردند.
جلسه تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سومین روز از ماه مبارک رمضان، در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با بیان این که در قران آمده است که مؤمنان بدنبال زندگی اخروی باشند، اظهار داشت: زندگی دنیوی پایان پذیر و زندگی  اخروی پایان ناپذیر است.
وی ادامه داد:  پیامبر اکرم (ص)  سنتی را بنا نهاد که در سایه این سنت میلیاردها نفر، اسلام آوردند و هر کسی از زمان بعثت تا روز قیامت که کلمه لااله‌الاالله را بر زبان آورد، پیامبر در ثوابش شریک خواهد بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که روایات و آیات بسیاری در قرآن کریم مبنی بر لطف و رحمت زیاد خداوند نسبت به مؤمنان آمده است، تصریح کرد: در بیشتر این روایات تصریح شده است بندگانی که عمرشان را در راه گناه صرف کرده‌اند از رحمت خداوند مایوس نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اهل سنت شایعات بسیاری در ارتباط با پیامبر اکرم (ص) دارند، تصریح کرد: برخی از آنها با استناد به آیات سوره ضحی می‌گویند که پیامبر(ص) قبل از بعثت و در کودکی و جوانی موحد نبوده است و این به خاطر آن است که این افراد درباره پیامبر اکرم(ص) شناخت کافی و معرفت لازم را ندارند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که هیچ بشری بالذات واجد هدایت نیست، اظهار داشت: پیامبر در دوران کودکی و نوجوانی هدایت نشده بود ولی موحد بود و خدای واحد را پرستش می‌کرد و شایعاتی که اهل سنت مطرح می‌کنند بخاطر این است که شناخت لازم را نسبت به پیامبر اکرم(ص) ندارند./990/پ202/ج
ارسال نظرات