۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۹۵۱
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(8)؛

آیت الله موسوی جزایری: درک حضور الهی سبب زدودن زنگارهای اخلاقی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری توجه به حضور دائمی در محضر خداوند کریم را سبب ایجاد تلنگر و تحول عمیق در زندگانی بشر دانست و تأکید کرد: درک خداوند در زندگی و دائمی بودن حضور در محضر ذات اقدس الهی سبب زدودن زنگارهای پلید گناه و زشتی می شود و بشر را به سوی سعادت و کمال سوق و هدایت می‌کند.
تصويربرداري برنامه سحر خيزان - تفسير زيارت جامعه کبيره توسط آيت الله موسوي جزايري  آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در هشتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به مضمون «السلام علی دعاه الی الله»،  به تبیین شرایط«دعوت الی الله» پرداخت و گفت: دعوت مردم و جامعه به سوی یگانگی خداوند رحمان ویژه طبقه خاصی است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند متعال نخستین کسی است که مردم را به سوی خودش دعوت می کند، ابراز داشت: خداوند نخستین کسی است که نهال محبت و صداقت را در دل انسان پرورش می دهد و بشر را به سوی چراغ راه هدایت و ضیافت الهی دعوت می کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که خداوند متعال خداشناسی را همراه با فطرت انسان آمیخته کرده است، اذعان داشت: عقل و فطرت انسانیت سبب شده است که بشر به سوی خداشناسی و یگانگی خداوند گام بردارد، در غیر این صورت گام نهادن در عرصه وحدانیت خداوند کریم بدون عقل، فطرت و دعوت الهی امکان‌پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از خداوند متعال پیامبراسلام(ص) کار «دعوت الی الله» را انجام می دهد ابراز داشت: با تأمل در آیه 45 سوره احزاب «یا ایها النبی انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا و بشر المؤمنین بان لهم من الله فضلا کبیرا» درمی یابیم که «دعوت الی الله» یکی از وظایف اصلی پیامبران است.

مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که بعد از پیامبراکرم(ص) اوصیای ایشان کار «دعوت الی الله» را انجام می دهند، بیان داشت: ائمه اطهار (ع) که اوصیای پیامبر اکرم(ص) هستند  می توانند کار «دعوت الی الله» را انجام دهند. 

امام جمعه اهواز خاطرنشان ساخت: مراد از «دعوت الی الله » این است که انسان به طور کامل از خلق دل بکند و با تمام وجود و با اعضا و جوارح خود در اختیار خداوند متعال باشد و خدای بزرگ را در هیچ جای زندگی خود فراموش نکند و در محضر الهی دائم الحضور باشد.

وی توجه به حضور دائمی در محضر خداوند کریم را سبب ایجاد تلنگر و تحول عمیق در زندگانی بشر دانست و تأکید کرد: درک خداوند در زندگی و دائمی بودن حضور در محضر ذات اقدس الهی سبب زدودن زنگارهای پلید گناه و زشتی می‌شود و بشر را به سوی سعادت و کمال سوق و هدایت می‌کند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که درک کامل خداوند در زندگی سبب رسیدن به توحید خالص می شود ابراز کرد: شخصی به درجه توحید خالص نائل خواهد شد که لکه های پلیدی را از دل خود بیرون اندازد و در وجود خود غیر از خدا کسی را راه ندهد و دل را فقط برای حضور خداوند متعال مهیا سازد./9461/پ202/س

ارسال نظرات