۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۹۷۸

بررسی دو طرح مهم فرهنگی و اجتماعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

خبرگزاری رسا ـ سید مرتضی اسماعیلی طبا از ارسال دو طرح مهم فرهنگی و اجتماعی به یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم خبر داد.
 نشست شوراي فرهنگ عمومي


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، این نشست عصر روز پنجشنبه پنجم مردادماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و با حضور مهندس پیریایی استاندار قم و سایر اعضا در محل مجتمع اداری آستانه مقدسه تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مسئولین دستگاه های استان به ارائه اخبار فرهنگی هنری پرداختند.

برگزاری نماز جمعه در پردیسان و فردو در آینده نزدیک، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی اعم از استمرار طرح رحمت در 20 پایگاه روستایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اجرای برنامه‌های ویژه در ماه مبارک رمضان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعم از مسابقات مختلف که در سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در حال اجراست، برگزاری افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی محلات استان قم با حضور بسیجیان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کسب سه مدال طلا در مسابقات کارته قهرمانی آسیا توسط ورزشکاران قمی، برگزاری محفل قرآن در 30 مسجد استان، برگزیده شدن فیلم کوتاه سفر قطره قطره دانش آموز قمی در مسابقه کشوری پرسش مهر، کسب 23 مقام کشوری توسط دانش آموزان قمی در مسابقات معارف اسلامی و هوشمند کردن کلیه مدارس خاص تا مهرماه از جمله این اخبار بود.

همچنین بهره‌برداری از دو طرح فرهنگی سفر مقام معظم رهبری به استان قم (سایت مذهبی انقلابی و شبکه اینترانت مساجد) در آینده نزدیک، برگزاری برنامه‌های قرآنی در بوستان‌های قم، قرائت قرآن ویژه برادران و خواهران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تبدیل دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث، برپایی ضیافت اندیشه در دانشگاه ها، انجام مراحل ثبت خیابان انقلاب به عنوان اولین موزه زنده انقلاب در کشور، تغییر تاکتیک و تجهیز نیرو در جهت امنیت اخلاقی و مبارزه با روزه خواری، آغاز فعالیت‌ برنامه‌های اوغات فراقت جوانان در 250 پایگاه بسیج، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم جهت خدمت رسانی در قالب اردوهای بسیج سازندگی و انتصاب حجت الاسلام والمسلمین صادقی عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم به عنوان معاون فرهنگی قوه قضائیه از دیگر اخبار فرهنگی هنری ارائه شده توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی استان بود.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در حاشیه برگزاری یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سخنانی اظهار داشت: در این جلسه دو طرح مهم فرهنگی و اجتماعی جهت تأمین منابع مالی تصویب و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شد.

وی راه اندازی نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه ای در کشور را یکی از این طرح ها عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف بسترسازی و فراهم آوردن امکانات و زیرساخت ها برای تولید انبوه محصولات فرهنگی دیجیتال و همچنین شناسایی، فعال سازی و همگانی کردن تولید محتوای دیجیتال ان شاءالله بزودی راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه افزود: نرم افزارهای رایانه ای، اینترنت پاک، بازی های رایانه ای، خدمات الکترونیک، نرم افزارها و بازی های تلفن همراه، آموزش و پژوهش و کارگاه های تخصصی از جمله بخش های این مرکز می باشد.

وی از استقبال گسترده فناوران دیجیتال استان قم از مرکز بازی های رایانه ای، انیمیشن و نرم افزارهای اسلامی خبر داد و گفت: استان قم از ظرفیت ها و توانمندی های گسترده فنی و فرهنگی در تولید محصولات دیجیتال برخوردار بوده و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و فراهم آوردن همه امکانات و تجهیزات لازم این ظرفیت ها هرچه بیشتر به شکوفایی برسد.

اسماعیلی طبا در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی نخستین «کلینیک خانواده» از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مرکز با هدف بررسی و آموزش ابعاد و عوامل موثر در تشکیل موفق و پایداری نهاد خانواده و همچنین حمایت از آسیب دیدگان خانواده های متشنج و از هم پاشیده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم مردم، مسوولان و مراجع عظام تقلید مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: کلینیک خانواده در سه بخش آموزش، پژوهش و مشاوره به دنبال کاهش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی در استان بوده و به درمان و پیشگیری از وقوع معضلات و مشکلات در این عرصه می پردازد. /919/د102/ن
 

ارسال نظرات