۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۱۹۴
حجت الاسلام و المسلمین اختری:

نخستین نمونه بارز و ارزشمند جایگاه زن در دین اسلام حضرت خدیجه است

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که دین مقدس اسلام هم از نظر گفتار و هم از نظر عمل بهترین و بزرگترین مکتبی است که به قشر بزرگ جامعه زنان اهمیت داده گفت: اولین و نمونه بارز ارزش و جایگاه زن در دین اسلام حضرت خدیجه است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: حضرت خدیجه(س) نقش بسیار بزرگی در نشر اسلام و حمایت از پیامبر بزرگ اسلام و تثبیت و برقراری دین مبین اسلام داشته است.

 وی با اشاره به جایگاه زن در فرهنگ اسلامی گفت: دین مقدس اسلام هم از نظر گفتار و هم از نظر عمل بهترین و بزرگترین مکتبی است که به قشر بزرگ جامعه زنان اهمیت داده و برای آن ها جایگاه مخصوص قائل شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که هیچ مکتب و دینی مانند اسلام برای زن ارج قائل نشده است گفت: امروز همه مکاتب و گروه ها و نظام های دنیا در موضوع زن و ارزش آن در جامعه نسبت به اسلام عقب مانده اند.

 وی در ادامه با اظهار این که ما افتخار می کنیم که در دین اسلام ، مکتب اهل بیت ،انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی جایگاه زن تا حدودی نشان داده شده است گفت: زنان کشور ما در مقایسه با همه زنان در کشورهای مختلف از نظر جایگاه ، موقعیت، پیشرفت اجتماعی و سیاسی از زنان برتر، جلوتر و پیشقدم تر هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین اختری با اشاره به احترام و به بزرگی یاد کردن پیامبر(ص) درباره حضرت خدیجه کبری(س) گفت: اولین و نمونه بارز ارزش و جایگاه زن در دین اسلام حضرت خدیجه(س) است.

 وی در پایان با اشاره به ایثار و فداکاری های حضرت خدیجه(س) گفت: این که حضرت خدیجه(س) اموال و دارائی اش را در اختیار پیامبر اسلام(ص) گذاشت به خاطر جایگاه همسری نبود بلکه به خاطر جایگاه اجتماعی و رسالت حضرت رسول(ص) بود. /959/پ202/ن

ارسال نظرات