۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۷۸۰
در بیانیه جامعة المصطفی بیان شد:

روز جهانی قدس، روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ جامعة ‌‌المصطفی العالمیه به مناسبت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن، امت اسلامی را به خروش بر ضد اشغالگران مسجدالاقصی و پشتیبانان آنان فراخواند.
جامعه المصطفي العالميه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه‌‌المصطفی، به مناسبت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن، امت اسلامی را به خروش بر ضد اشغالگران مسجدالاقصی و پشتیبانان آنان فراخواند.

 

 متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«سُبْحَانَ‌الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ‌الْمَسْجِدِالْحَرَامِ إِلَی‌الْمَسْجِدِ‌الأَقْصَی‌
الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَالسَّمِیعُ‌البَصِیرُ» (اسراء:1)

«مسلمانان روز قدس را روزی بزرگ بشمارند و در تمام کشورهای اسلامی تظاهرات برگزار [کنند] و در مساجد این ندا را سردهند. هنگامی که یک‌میلیارد مسلمان فریاد برآورد، اسراییل احساس عجز و ناتوانی خواهد کرد و ترس همه وجودش را فراخواهد گرفت».امام خمینی(ره)


روز جهانی قدس، روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام و روز مبارزه مسلمانان با اسراییل برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است. روز قدس، میراث ارزشمند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، می‌باشد که مؤید اندیشه ژرف و اعتقاد راسخ ایشان به ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان در برابر مستکبران، ستمگران و زورگویان است؛ به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مسئله ‌فلسطین ‌از نظر اسلامی ‌برای ‌همه ‌مسلمانان، مسئله‌ای‌‌ اساسی‌ و فریضه ‌است‌.

این روز، پشتوانه بزرگی برای ملت مظلوم فلسطین در مقابله با صهیونیست‌هاست، زیرا شعارهای مسلمانان در این روز بزرگ، لرزه بر اندام مستکبران جهانی خواهد انداخت. گرامی‌داشت این روز بزرگ و همزمانی آن با بیداری اسلامی در منطقه، پایه‌های استکبار جهانی و در رأس آنها امریکا و اسراییل را سست و لرزان خواهد کرد. بی‌تردید، حضور پرشور و مردمی ملت شریف ایران در را‌ه‌پیمایی روز جهانی قدس، که نمادی از اعلام همبستگی مسلمانان جهان با مردم نستوه و مقاوم فلسطین به شمار می‌رود، پاسخی قاطع به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر می‌باشد و نشان خواهد داد که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز، هرگز فراموش نخواهد شد.

رئیس، معاونان، طلاب، فضلا، استادان و کارکنان ‌جامعه‌المصطفی، ضمن اعلام خشم و انزجار از رژیم منفور صهیونیستی، ملت‌های مسلمان و روزه‌دار را در سراسر جهان، به حضور یکپارچه و پرشور در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس فراخوانده، با اعلام انزجار و تنفر، آزادی کامل قدس شریف را از چنگال دژخیمان و زورگویان از خداوند منان مسئلت می‌‌کند.

ملت شریف ایران در این روز بزرگ از امت اسلامی می‌خواهد که حمایت بی‌دریغشان را از مبارزه ملت مظلوم فلسطین و انتفاضه سرافراز اعلام کنند و قدرت اتحاد اسلامی را در سراسر جهان به نمایش بگذارند.

حضور فعال در این همایش جهانی، وظیفه هر انسان آزاده و عدالت‌خواه است، چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند: «علی‌رغم ‌تبلیغات ‌جهانی‌، انتفاضه ‌فلسطین‌ خاموش‌‌شدنی ‌نیست‌ و آینده آن ‌همراه ‌با رستگاری ‌و پیروزی ‌است».

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران مؤمن و متقی، از همه مردم مؤمن، پارسا، انقلابی و ولایت‌مدار استان مقدس قم دعوت می‌شود همگام با امت خداجوی ایران اسلامی و دیگر مسلمانان جهان، حضوری پرشور و گسترده در راه‌پیمایی باشکوه روز جهانی قدس داشته باشند و خواب‌های‌ آشفته‌ مستکبران‌ را به‌ کابوسی‌ وحشتناک‌ تبدیل‌ نمایند و رعب‌ و وحشت‌ را بر اردوی‌ متجاوزان‌ مستولی‌ کنند.

ان‌شاءالله، به زودی، شاهد فروپاشی نظام سلطه و طلوع صبح آزادی در قبله نخست مسلمانان و برپایی نماز جمعه در این مکان مقدس باشیم./919/د101/ب

ارسال نظرات