۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۱۶۸
از سوی بعثه مقام معظم رهبری؛

تجلیل از زوج های جوان در عتبات عالیات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش زوج های جوان حاضر در عتبات در محل بعثه کربلا با سخنرانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برای برگزار شد.
ازدواج

به گزارش خبرگزاری رسا همایش زوج های جوان حاضر در عتبات در محل بعثه کربلا برگزار شد و حجت الاسلام اسکندری،مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برای حاضران جلسه به ایراد سخن پرداخت.

 

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با تأکید بر تأثیر زمان و مکان در انجام امور، اظهار کرد: در انجام هر امر خوب و شیرینی، همچون ازدواج، خرید منزل و... باید به زمان و مکان انجام آن فعل توجه ویژه داشت، همچنان که در کتب دینی هم می بینیم برخی از روزها و شب ها از اهمیت و جایگاه ویژه برخوردار هستند، همچون شب قدر، نیمه شعبان، عید فطر و.. .

 

حجت الاسلام اسکندری افزود: خدا را شکر می کنیم که شما زوج های جوان توفیق داشتید که زیارت اباعبدالله(ع) را در شب و روز عید فطر انجام دهید که در کتب ما برای زیارت این امام همام در روز و شب عید فطر فضائل بسیاری نقل شده است و مطمئنا این عمل شما در تمامی عرصه های زندگی شما و نسل شما تا صدها سال بلکه تا قیامت اثرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به داستانی که مربوط به امام صادق(ع) می شد، تصریح کرد: برای این مکان مقدس؛ یعنی کربلای معلی چنان ویژگی و خاصیتی هست که امام صادق(ع) که خود معصوم بودند زمانی که شرایط زیارت حرم شریف سیدالشهداء(ع) برایشان میسور نبود و حاجتی داشتند، شخصی را به کربلا می فرستادند تا در این مکان حاجت این امام بزرگوار را در زیر قبه اباعبدالله(ع) از خداوند متعال طلب کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به واسطه خون و شهادت امام حسین(ع) خداوند متعال چنان شأنیت و جایگاهی برای زیارت ایشان قائل شده است که برای هیچ یک از دیگر ائمه معصومین(ع) این جایگاه را نمی بینیم، این شأنیت را خداوند متعال در سه مرتبه قرار داد است؛ اول اینکه شجره مبارکه امامت در نسل ایشان جاری شد، دوم آنکه شفاء را در تربت ایشان قرار داد و آخر آنکه دعا در زیر قبه ایشان مستجاب می شود.

 

حجت الاسلام اسکندری گفت: ای زوج های جوان، جای شکر دارد که شما آغاز زندگی خود را در سفری این چنین قرار داده اید و بسیار از پدر و مادر خود تشکر کنید که چنین شما را تربیت کرده اند؛ و مطمئنا ایشان نیز از ثواب زیارت شما بهره خواهند برد؛ چرا که انسان برای بقا خلق شده است و از برکت یک ازدواج یک نسل تا قیامت ادامه می یابد و اگر این نسل در مسیر تربیت صحیح قرار داشته باشد تمامی اصحاب این شجره در امور خیر هم سهم دارند و این در روایات ما بیان شده است.

 

وی به یک نمونه قرآنی در این باره اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) زمانی که بنای کعبه را گذاشتند، از خداوند متعال خواست تا ذریه ایشان را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد و این دعا در پیشگاه الهی به اجابت رسید و می بینیم که نسل انبیاء(ع) و در ادامه آن ائمه معصومین(ع) از خاندان حضرت ابراهیم(ع) هستند.

 

این گزارش حاکی است، مسئول بعثه رهبری در کربلا به مسائل تربیت خانواده نیز توجهی داد و گفت: ازدواج سبب طمأنینه و آرامش زن و مرد می شود تا زمانی که این امر مقدس انجام نپذیرد، این آرامش حاصل نمی شود، همچنان که در روایات آمده است که ازدواج برای حفظ نصف دین است، این امر نه تنها برای ما بلکه برای جامعه نیز فواید فراوانی دارد.

 

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در همین باب به چند نکته کاربردی در سطح زندگی برای حاضران در جلسه اشاره کرد و گفت: نکته اول آنکه سعی کنید در زندگی به یکدیگر اظهار محبت داشته باشید؛ زیرا اظهار محبت سبب علاقه مندی بیشتر نسبت به یکدیگر می شود. مسئله مهم دیگر، تکریم یکدیگر است؛ همدیگر را با احترام و بزرگی صدا بزنید و یاد کنید.

 

وی افزود: هر کسی به نوعی دارای نقصی است و کسی هم از این قاعده مستثنی نیست، پس اگر نقصی در همسر خود دیدید در ابتدای امر با آن مدارا کرده و گذشت کنید و در مرحله بعد برای اصلاح آن تلاش کنید که اگر به نتیجه رسید که بسیار خوب است، اما اگر اصلاح نشد، باز هم مدارا در پیش بگیرید، و سعی شود در این تعاملات به نقاط قوت همسر اشاره و بر آن تأکید کنید.

 

حجت الاسلام اسکندری در ادامه موارد فوق قانع بودن در زندگی، تلاش برای افزایش محبت و کمک زوج ها به یکدیگر در رشد معنوی و اخلاقی یکدیگر را نیز زمینه ساز تربیت فرزند صالح عنوان کرد.بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه به رسم یادبود، لوح تقدیر و هدایایی نیز به زوج های جوان حاضر در همایش اهدا شد. /959/د102/ص

ارسال نظرات