۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۶۵۴۰
مدیر موسسه حوزوی قاسم بن الحسن پیشنهاد داد:

تشکیل اتحادیه کشورهای غیر متعهد با پیمان های مشترک در زمینه های مختلف

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) گفت: اگر کشورهای عدم تعهد با یکدیگر پیمان های مشترک سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... داشته باشند، می توانند جبهه استکبار را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند.
حجت الاسلام سيدمحمدباقر علم الهدي

حجت الاسلام سید محمد باقر علم الهدی، رییس مرکز آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره پیام ها و بازتاب های برگزاری اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد در کشورمان گفت: یکی از فرصت هایی که امروز در اختیار کشور قرار گرفته، حضور روسای جمهور، شخصیت ها و چهره های برجسته از کشورهای مختلف در این اجلاس بین المللی است.

 

رییس مرکز آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در ادامه با اشاره به این که جنبش عدم تعهد یک جریان بالنده و پویایی بود که  در برابر دو بلوک شرق و غرب متولد شد تا از استقلال و هویت خود دفاع کند افزود: این جنبش همواره عدم پایبندی خود را به سیاست های دیکته شده دو بلوک شرق و غرب نشان داده است.

 

وی با بیان این که جنبش عدم تعهد به دلیل این که از صد و بیست کشور جهان تشکیل می شود،‌ دارای قدرت و پتانسیل بسیار قوی در جهان است گفت: این جنبش می تواند با برنامه ریزی، اتحاد و یکپارچگی بر اهداف نظام سلطه خط بطلان بکشد و بر علیه آنها قیام کند.

حجت الاسلام  علم الهدی افزود: اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد پیام و نشانه واضح و روشنی بر باطل بودن و عدم کارایی تحریم های اقتصادی، سیاسی، فنی و تکنولوژی است.

وی همچنین درباره هدف جبهه استکبار از القای انزوای ایران در عرصه جهانی با اشاره به این که امروز ایران با بدست گرفتن مدیریت جنبش عدم تعهد طبیعتا در بورس اخبار دنیا قرار می گیرد و از این پس در سازمان ملل، ایران از طرف جنبش عدم تعهد سخن خواهد گفت، افزود: با این شرایط  بحث انزوای ایران یک شوخی بیش نیست.

رییس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در ادامه با اشاره به این که دنیا در مقام این بود که با منزوی نشان دادن ایران به کشورها این پیام را برساند که ایران کشوری نیست که بتواند مدیریت بین المللی این اجلاس را به عهده بگیرد اظهار داشت : اما کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با شناخت درست از وضعیت اقتصادی و مدیریت توانمند ایران، دست رد به سینه استکبار زدند و با حضور خود برگ برنده را نصیب ایران کردند.

حجت الاسلام  علم الهدی در ادامه با اشاره به این که بهره برداری کارآمد از این فرصت سه ساله بسیار مهم است، افزود: هم اکنون با به دست آوردن مدیریت این اجلاس فرصتی اتفاق افتاده که ایران می تواند نقش دین و زندگی دینی را به جامعه بین الملل منتقل کند.

رییس موسسه آموزش عالی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) با بیان این که امروز کشورهای وابسته به بلوک غرب، اعضای جنبش عدم تعهد را  نسبت به موضوع فلسطین و این که از ابتدایی ترین نیازهای دارویی، صنعتی و غذایی محروم است تهدید می کنند اشاره و تاکید کرد: این جنبش می بایست از یک جریان سیاسی تبدیل به اتحادیه کشورهای عدم تعهد بشود تا در آن با یکدیگر پیمان های مشترک اقتصادی، نظامی، سیاسی، فنی، تکنولوژی و کشاورزی داشته باشند و بتوانند در عرصه های مختلف بین المللی از یکدیگر حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به حمایت های تسلیحاتی و تاکتیکی کشورهای عضو ناتو خصوصا ترکیه از شورشیان در سوریه، تاکید کرد: اگر کشورهای عدم تعهد با یکدیگر پیمان های مشترک سیاسی، اقتصادی، نظامی و... داشته باشند، می توانند جبهه استکبار را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند.

حجت الاسلام علم الهدی درباره ضرورت راه اندازی یک رسانه بی طرف که انعکاس دهنده واقعیات در جهان کنونی باشد، گفت: جنبش عدم تعهد می بایست یک رسانه تبلیغاتی قابل قبول برای همه کشورهای عضو ایجاد کند تا این رسانه بلندگوی موفق برای معرفی برنامه های این جنبش باشد.

وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم برای دستگاه دیپلماسی برشمردند، گفت: امروز ما می توانیم برخی از مسائلی را که در کشور با آنها روبرو هستیم، در سایه مدیریت صحیح و استفاده از پتانسیل حضور شخصیت های برجسته جهانی در کشورمان حل کنیم و این جنبه حکمت این فرمایش است.

رییس موسسه آموزش عالی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در ادامه گفت: ما حقیقتا باید به دور از تمام غوغاها، مصالح ملی را ببینیم و برای آنها تصمیم گیری کنیم.

حجت الاسلام  علم الهدی با اشاره به این که به دست آوردن عزت یک هزینه ویژه و خاص دارد، افزود: در هشت سال دفاع مقدس ما بهترین جوانان را از دست دادیم اما عزت و سربلندی جهان اسلام و نظام را به دست آوردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصلحت اندیشی همراه با عزت مداری، دو بال ارزشمند ارتباطات ما با دنیای امروز است./959/ت302/ص 

ارسال نظرات