۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۶۸۱۶

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در مرحله شهرستانی آغاز شده و تا 25 شهریور ادامه خواهد داشت.
مسابقات قرآن کريم طلاب و روحانيون

 

 

حجت الاسلام احمد اصغر نژاد، رییس اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: بر اساس دستور العمل اجرایی ابلاغ شده از سوی سازمان اوقاف، نام نویسی از علاقه مندان در رده های سنی شکوفه ها (زیر 16 سال)  و بزرگسالان خواهر و برادر برای شرکت در مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم  از دهم مردادماه آغاز شده است و تا 25 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که مسابقات در مرحله شهرستانی همزمان با دهه کرامت از 28 شهریور تا هفتم مهر ماه برگزار می شود، افزود: منتخبان مرحله شهرستانی جهت حضور در مرحله استانی از 21 مهر تا 5 آبان ماه سال جاری در دوره های آموزشی ویژه شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام اصغر نژاد با بیان این که همزمان با دهه ولایت  برگزاری مسابقات مرحله استانی آغاز می شود، خاطرنشان کرد: دوازدهم تا 26 آذرماه زمان برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای راه یافتگان به مرحله کشوری در گروه سنی بزرگسالان خواهر و برادر است.

 

رییس اداره فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی یادآور شد: برگزیدگان مرحله استانی در رشته مفاهیم در مسابقه مفاهیم تخصصی در سطح کشور شرکت خواهند کرد که اول دی ماه امسال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد زمان برگزاری مرحله کشوری سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم را هشتم تا 15 بهمن ماه امسال همزمان با دهه مباذک فجر و ولادت پیامبر اسلام (ص) اعلام و اظهار کرد: در دوره از رقابت های قرآنی معافیت های مرحله ای برای مقام آوران مسابقات قرآنی سال گذشته در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: راهیافتگان به مرحله فینال مسابقات کشوری و نفر اول مسسابقات کشوری سازمان ها و نهادها در سال 90 از مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآنی امسال معاف هستند و به صورت مستقیم وارد مرحله استانی می شوند.

 

به گفته این مسؤول، نفرات اول تا سوم مسابقات بین المللی سایر کشور ها در سال 91 بدون شرکت در مرحله شهرستانی و استانی حائز شرایط برای ورود به مرحله کشوری هستند./936/پ203/س

ارسال نظرات