۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۳۱۲

چرا امیرمومنان انتقام فاطمه را نگرفت

خبرگزاری رسا ـ شبکه وهابی وصال حق مدعی شد حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مرگ طبیعی از دنیا رفته و کسی عامل شهادت او نبوده است.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه وهابی وصال حق روشن ترین حادثه تاریخی را که بزرگان اهل سنت نسبت به وقوع آن ابراز تأسف کرده اند انکار کرد.


موحد کارشناس این شبکه گفت: به عقیده تشیع خانه حضرت زهرا آتش زده شد و ایشان بین در ودیوار به شهادت رسید.
وی در ادامه افزود: اولاً ما هیچ مدرکی بر شهادت دختر پیامبر نداریم. ثانیاً موقع شهادت حضرت زهرا (س)، علی (ع) کجا بود و چرا از همسر خویش دفاع نکرد. 
 

در پاسخ به این شبهات می توان به تاریخ اسلام ذهبی ج3 ص117 و تاریخ طبری ج 2 ص919 اشاره کرد که در آنها آمده است خلیفه اول در آخرین لحظه ای که می خواست از دنیا برود می گفت بیش از هر چیزی، تأسف می خورم بر سه کاری که انجام داده ام و دوست داشتم آنها را انجام نمی دادم، آرزو می کنم که ای کاش به خانه فاطمه(س) هجوم نمی بردم و به زور در خانه را باز نمی کردم و جنگ و نزاع را با آنها انجام نمی دادم.


ابن تیمیه در منهاج السنه لابن تیمیه ج 4 ص 220 گفته است: خلیفه اول یا دوم به زور درخانه فاطمه زهرا(س) را گشودند و وارد شدند و همچنین سیوطی در مسند فاطمه(س) ص 34، جریان هجوم به خانه حضرت زهرا (س) را تایید کرده است.
 

همچنین در پاسخ این شبهه که چرا حضرت علی علیه السلام جواب خلیفه دوم را نداده است می توان به مسند احمد جلد(1) صفحه 237 ، مستدرک الحاکم ج 3 ص191 ، بیهقی در سنن الکبری ج4 ص70، مجمع الزوائد ج3 ص17، خلیفه دوم جلوی چشم پیامبر، همسرش (زینب، دختر پیامبر) را می زد اما رسول خدا او را قصاص نکرد، امیرالمؤمنین(ع) هم شاگرد همان پیامبر است.


در خطبه سوم نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) می فرماید در این اندیشه فرو رفته بودم که با دست خالی به پا خیزم و حق خود و مردم را بگیرم و یا در این محیط پر خفقان که پدید آورده اند صبر کنم، عاقبت دیدم صبر به عقل و خرد نزدیکتر است، شکیبایی کردم، ولی به کسی ماندم که استخوان راه گلویش را گرفته، با چشم خود دیدم که میراثم را به غارت می برند./9161/ت302/ع

ارسال نظرات