۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۷۶۲۹
حجت الاسلام طاهری خواستار شد؛

افزایش تعداد مراکز تخصصی حوزوی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از تقویت سطوح علمی مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در صورت موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه تعداد مدارس علمیه سطح دو به پانزده مدرسه و تعداد مدارس علمیه سطح سه نیز به ده مدرسه افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این‌که مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: در حال حاضر این استان رتبه سوم را از نظر تعداد مدارس و طلاب در کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر 26 مدرسه فعال در این استان وجود دارد، اظهار داشت: چهار مدرسه دیگر نیز در سال تحصیلی جدید فعالیت علمی خود را شروع خواهند کرد که با این حساب تعداد مدارس علمیه این استان به سی مدرسه افزایش پیدا خواهد کرد.

 

فعالیت علمی بیش از 2300 طلبه در حوزه های علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران، تعداد طلاب حوزه را در سال گذشته دو هزار و 300  نفر اعلام کرد و ابراز داشت: این تعداد از پایه یک تا ده در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت علمی پنج مدرسه علمیه مازندران در سطوح دو و سه، خواستار افزایش مدارس این دو سطح علمی شد.

 

وی همچنین از ارسال نامه ای به مدیر حوزه های علمیه کشور به منظور افزایش سطوح علمی برخی مدارس علمیه مازندران خبر داد و گفت: در صورت موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه تعداد مدارس علمیه سطح دو به پانزده مدرسه و تعداد مدارس علمیه سطح سه نیز به ده مدرسه افزایش خواهد یافت.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه با بیان این‌که در مازندران سطح آموزش مطلوب است، اظهار داشت: حوزه های علمیه مازندران بعد از مدارس علمیه چهار استان کشور از لحاظ علمی در رتبه مناسبی قرار دارند و بیش از 350 نفر از طلاب استان دارای معدل بالای 18 هستند.

 

وی اضافه کرد: مدارس علمیه مازندران ظرفیت پذیرش 800 طلبه را دارند که تاکنون مقدمات پذیرش 500 نفر فراهم شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت و پتانسیل علمی استان در بخش حوزوی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و تأکید کرد: متأسفانه علیرغم شرایط مناسب علمی در این استان تعداد مدارس تخصصی در مازندران پاسخگوی نیازها نیست و باید افزایش یابد.

 

راه اندازی مرکز تخصصی و سطح سه در حوزه علمیه امام علی ساری

حجت الاسلام طاهری با اشاره به حوزه امام علی(ع) ساری که در حال ساخت است، گفت: این حوزه یکی از حوزه‌های بزرگ مازندران است که سطح سه و مراکز تخصصی نیز در آن پیش‌بینی شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این مرکز یکی از بزرگترین حوزه های علمیه مازندران است که در سه فاز زیر نظر آیت الله طبرسی با هفت و هزار 500 مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنها با تکیه بر ارزش های اسلامی می توانیم سلامت نفس و تهذیب روح را در درون خود تضمین کنیم، گفت: در حال حاضر مسأله تهذیب و اخلاق در حوزه همگام با مباحث علمی در حال تقویت است.


حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: جامعه اسلامی  بر گرفته از ارزش ها و آرمان هایی است که تنها با تکیه با آن می توانیم سلامت نفس و تهذیب روح را در درون خود تضمین کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است.
 

وی در ادامه سخنان خود حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی معرفی کرد و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیشترین پیشرفت های صورت گرفته در صحنه های علمی در میان دانشمندان علوم دینی مشاهده می شود، افزود: در گذشته آموزش های علمی تنها منحصر به حوزه های علمیه بود و این مراکز تأثیرگذار دینی در علوم مختلف مشغول فعالیت علمی بودند.
 
حجت‌الاسلام طاهری، توسعه و تقویت مدارس علمیه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مدیریت استانی حوزه در کشور بسیاری از مشکلات مدارس علمیه شهرستان ها رفع شد./950/ت301/ب

ارسال نظرات