۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۹۷۴

بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دقایقی پیش بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی، با عنوان «ارتباط متقابل تحولات اقتصاد ملی و نظام بانکداری اسلامی»، در مؤسسه عالی بانکداری اسلامی، وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.
همايش بانكداري اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی، با عنوان «ارتباط متقابل تحولات اقتصاد ملی و نظام بانکداری اسلامی»، در مؤسسه عالی بانکداری اسلامی، وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، آیت‌الله غلامرضا رضوانی عضو فقهای شورای نگهبان و آیت‌الله سید محمد موسوی‌بجنوردی از اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از صاحب نظران حوزه و دانشگاه و مسئولان نظام بانکی در این همایش به طرح دیدگاههای خود می پردازند .

گفتنی است «بررسی نظام حسابرسی و کنترل داخلی بانک‌ها و نظارت بانک مرکزی» یکی از محورهای این همایش است که به موضوعات «نقش مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی در سلامت نظام بانکی»، «آسیب‌شناسی حسابرسی در بانک‌های کشور»، «مقررات نظارتی بانک مرکزی در تناظر با بانک تسویه بین‌الملل»، «سیاست انتصابات و پاداش‌دهی در بانک‌های کشور»، «مدیریت ریسک و بانکداری اسلامی» و «اخلاق در بانکداری اسلامی» اختصاص دارد.

این گزارش می‌افزاید: بررسی و تحلیل «محصولات و خدمات نوین بانکی» محور دیگر این همایش است که به موضوعاتی نظیر «بانکداری اختصاصی»، «راهکارهای توسعه بانکداری خرد»، «نقش بانکداری الکترونیک در کاهش هزینه خدمات بانکی» و «بازاریابی محصولات و خدمات بانکداری اسلامی» می‌پردازد.

«نوسانات بازارهای مالی (ارز، طلا، سهام و ...)» یکی دیگر از محورهای همایش است که در ذیل آن، «تحولات بازار دارایی‌ها و تاثیر آن بر عملکرد سیستم بانکی کشور»، «تلاطم بازارهای مالی و نقش بانک مرکزی» و «راهکارهای پیشگیری از ایجاد عدم اطمینان در بانکداری اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از دیگر محورهای این همایش می‌توان به بررسی «رابطه سیاست‌های اقتصادی و نظام بانکی کشور» اشاره کرد که به تحلیل «رقابت و آزادسازی نرخ سود در بانکداری»، «نقش اصول کمیته بال در نظام بانکی کشور»، «آثار تأمین مالی کسری بودجه دولت از طریق اوراق مشارکت» و «بررسی نقش سیاست‌های پولی بانک مرکزی در اقتصاد ملی» اختصاص دارد.

یادآور می‌شود این همایش به همت مؤسسه عالی بانکداری اسلامی، وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه عالی بانکداری واقع در تهران - خیابان پاسداران در حال برگزاری است. /959/پ203/ص

ارسال نظرات