۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۸۳۵۲
با قرائت پیام مقام معظم رهبری؛

مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان با قرائت پیام های‌ مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی در تبریز آغاز شد.
مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز آغاز شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان امروز با حضور مسؤول دفتر مقام معظم رهبری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جهاد دانشگاهی کشور، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و بیش از 120 قاری و حافظ قرآن از 52 کشور مسلمان در تبریز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در این مراسم به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و سپس پیام تصویری آیت‌الله‌ جوادی آملی و حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید به نمایش درآمد.

 

بنا بر این گزارش، 15 داور از ایران و 4 کشور مصر، عراق، لبنان و مالزی کار قضاوت مسابقات را بر عهده خواهند داشت که محمدرضا ستوده‌نیا در بخش تجوید، احمد ابوالقاسمی در بخش صوت، محمود لطفی‌نیا در بخش لحن، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور در بخش وقف و ابتدا و حجت الاسلام محمدحاج ابوالقاسمی به عنوان ‌هادی حفّاظ ایران شرکت دارند.

 

همچنین معتز آقایی در بخش حفظ، حمیدرضا مستفید به عنوان رئیس هیئت نظارت و رئیس کمیته فنی، سیدعلی سرابی به عنوان دبیر کمیته فنی، مهدی دغاغله به عنوان عضو هیئت نظارت و محمدتقی میرزاجانی به عنوان محاسب از دیگر اعضای هیئت داوران هستند.

 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام شیخ علی مسلمانی در بخش حُسن حفظ از لبنان، عبدالفتاح طاروطی در بخش صوت از مصر، محمد هلباوی در بخش لحن از مصر، عبدالمالک عبدالمناف در بخش تجوید از مالزی، شیخ باسم العابدی در بخش وقف و ابتدا از عراق و دکتر شاذلی به عنوان عضو هیئت نظارت از مصر به قضاوت در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان می‌پردازند.

 

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان از پنج شبکه جهانی و بین‌المللی پخش می‌شود. شبکه‌های جهانی و بین‌المللی المنار، الکوثر، پرس تی وی، سحر و جام جم و شبکه‌های قرآن و معارف و شبکه یک و شبکه استانی سهند به همراه رادیو قرآن نسبت به پوشش خبری این رقابت‌ها اقدام خواهند کرد.

 

طبق برنامه اعلام شده، روز چهارشنبه، 22 شهریور ماه، مسابقات مرحله مقدماتی حفظ کل از ساعت 9 تا 13 در سالن مصلی و مرحله مقدماتی قرائت نیز از ساعت 16 تا 20 در سالن مصلی مسابقات برگزار می‌شود. برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی حفظ کل از ساعت 9 تا 13 در سالن مصلی و مسابقات مرحله مقدماتی قرائت از ساعت 16 تا 20 در روز پنج‌شنبه، 23 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

جمعه صبح نیز مسابقات مرحله مقدماتی حفظ کل از ساعت 9 تا 13 و مسابقات مرحله نهایی حفظ و قرائت از ساعت 16 تا 20 در سالن مصلی برگزار می‌شود که مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از ساعت 9 تا 12 روز شنبه، 25 شهریورماه، برگزار خواهد شد.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با محوریت قرآن و اهل بیت، انتشار و توزیع ویژه نامه های قرآنی، برگزاری محفل‌های نورانی تلاوت قرآن در مساجد محوری تبریز، تجلیل از قاریان و حافظان برجسته استان و جلسات بحث و بررسی پیرامون موضوعات مختلف قرآنی از جمله برنامه های جنبی این مسابقات است./935/پ202/ب

ارسال نظرات