۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۸۷۸۸
نماینده ولی فقیه در کشور امارات:

زدودن غیرت دینی مسلمانان راهبرد همیشگی استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: دشمن قصد دارد با اهانت به مقدسات سلسله فعالیت‌ها، حساسیت‌های دینی، غیرت دینی و توجه مسلمانان به مقدساتشان را کم کرده و آنها را نسبت به این حوادث دینی و اهانت‌ها بی‌تفاوت کند.
حجت الاسلام مدني
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، نماینده ولی فقیه در کشور امارات، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص فیلم آمریکایی‌صهیونیستی که در آن به پیامبر اسلام(ص) توهین شده است، گفت: ساخت فیلم موهن و تأسف‌برانگیزی که در آن به مقام مقدس حضرت خاتم‌الانبیا، پیامبر اسلام(ص) توهین شد، حادثه‌ای مقطعی نیست.
 
وی افزود: این گونه اعمال، مجموعه‌ای هماهنگ است که گام‌های از پیش تعیین شده‌ای دارد و آغاز آن با حرکت «سلمان رشدی» بود، بعد با کاریکاتورهای توهین‌آمیز و بعد با سوزاندن قرآن، امروز با فیلم و فردا نیز این جسارت و توهین از سوی دشمنان اسلام ادامه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: نکته مهم در اینگونه حوادث توجه دنیای اسلام به هدفی است که دشمن دنبال می‌کند تا موضع‌گیری صحیح خود در رابطه با این حادثه و حوادث مشابه را بداند؛ قطعا با داشتن برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان این تهدید نازیبا و ناجوانمردانه را تبدیل به فرصت کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: دشمن قصد دارد با این سلسله فعالیت‌ها، حساسیت‌های دینی، غیرت دینی و توجه مسلمانان به مقدساتشان را کم کرده و آنها را نسبت به این حوادث دینی و اهانت به مقدساتشان بی‌تفاوت کند که با تکرار یک مسأله ممکن است چنین حالتی پیش آید.
 
وی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از چنین حالتی در مسلمانان، گفت: مسلمانان برای پیشگیری از این مسأله وظیفه دارند در هر حادثه اینچنینی، در بالاترین سطح برخورد کرده و در بالاترین سطح احساس مسؤولیت کنند که به لطف الهی تا کنون چنین بوده و بعد هم چنین خواهد بود.
 
وی به شرایط گذشته چنین حرکاتی اشاره کرد و گفت: فتوای امام خمینی(ره) راجع به سلمان رشدی، حساسیتی در دنیای اسلام ایجاد کرد که تمام نقشه‌های دشمنان در آن مقطع را خنثی کرد؛ امروز نیز فعالیت‌هایی که تحت رهبری مقام معظم رهبری انجام خواهد شد، خنثی‌کننده این تهدیدها خواهد بود و نه تنها به کاهش حساسیت دینی منجر نخواهد شد، بلکه سبب افزایش غیرت و حساسیت‌های دینی خواهد بود.
 
نماینده مقام معظم رهبری در کشور امارات با تأکید بر این‌که دشمن از آنچه کاشته است جز خشم مسلمانان چیزی درو نخواهد کرد، گفت: امروز سفیر آمریکا در لیبی و برخی عوامل فاسد دیگر دشمن، سوخته خشم مسلمانان شدند و به یقین فردا نیز سوخته این جریان، مجموعه منافع دنیای استکبار در میان امت اسلامی خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که شرایط مسلمانان کشور امارات در مقابل این حرکت چیست، گفت: تنها راه‌های موجود برای اظهار خشم و انزجار در کشور امارات، حضور در مساجد، خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی‌ها و امثال اینها است و طبیعتا امکان تظاهرات تا کنون وجود نداشته است.
 
وی در پایان گفت: اگر این شرارت‌ها ادامه پیدا کند، ممکن است در آینده با خشم عمومی مسلمانان جهان، راه‌های دیگری برای ابراز انزجار از این عمل در کشور امارات نیز بوجود بیاید./932/ت302/س
ارسال نظرات